Faceți căutări pe acest blog

CoE: achiziții noi 2023 (II): Mass-media, internetul, inteligență artificială, protecția datelor

din Donația oferită de către
Reprezentanța Permanentă a Republicii Moldova pe lângă Consiliul Europei,

342.7 / D-30 II-727441   
F.1/2022/DE Defending Press Freedom in Times of Tension and Conflict: Annual Report 2022 by the partner organisations to the Council of Europe Platform to Promote the Protection of Journalism and Safetyof Journalists// Editorial co-ordination : Jean-Paul Marthoz; Platform to Promote the Protection of Journalism and Safety of Journalists . . - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 82 p.

Apărarea libertății presei în vremuri de tensiune și conflict: Raport anual 2022 al organizațiilor partenere la Platforma Consiliului Europei pentru promovarea protecției jurnalismului și a siguranței jurnaliștilor.
Această publicație prezintă evaluarea anuală a amenințărilor la adresa libertății presei în statele membre ale Consiliului Europei în anul 2021, realizată de organizațiile partenere ale Platformei pentru Siguranța Jurnaliștilor.
Detalii/ varianta electronică

VEZI DE ASEMENEA  

Razboiul din Europa si lupta pentru a informa/ War in Europe and the Fight for the Right to Report:
https://cpescmdlib.blogspot.com/2023/07/coe-e-publicatii-recente-razboiul-din.html

*     *      *

F.9/2022 CO  342.7/C-85 III-142354
Council of Europe Standards on Public Service Media
: Digest. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 41 p. 
Disponibil : https://rm.coe.int/prems-136122-gbr-2018-digest-of-psm-txt-16x24-bat-web/1680a90831 (Accesat 23.05.2023)

Standardele Consiliului Europei privind Serviciul Public Media

nefind o sursă exhaustivă, prezintă o selecție a standardelor Consiliului Europei, astfel cum sunt consacrate în jurisprudența relevantă a Curții europene a Drepturilor Omului, recomandările și declarațiile Comitetului de Miniștri și rezoluțiile Adunării Parlamentare a Consiliului Europei. Standardele selectate definesc domeniul de aplicare al protecției PSM oferit de articolul 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului (Convenția). Digestul include, de asemenea alte câteva documente relevante în domeniul PSM, toate susținute de dreptul la libertatea de exprimare și libertatea presei. Scopul său este de a îmbunătăți gradul de conștientizare a acestor standarde și instrumente practice, astfel încât acestea să poată fi integrate mai eficient în elaborarea politicilor naționale privind PSM și la diferite niveluri de guvernare a mass-media.

*     *     *

E.8/2022 VI  343.5/V-72 IV-65392
Bouzouita, Kerim.La violence envers les femmes dans les medias de la région MENA : Étude de base sur le traitement des violences à l’égard des femmes dans les médias en Algérie, Liban, Maroc et Tunisie : Synthese / Kerim Bouzouita. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. – 27 p.
Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a6ce9f (Accesat 23.05.2023)

Violența împotriva femeilor în mass-media în regiunea MENA: studiu de referință privind tratamentul violenței împotriva femeilor în mass-media în Algeria, Liban, Maroc și Tunisia.

Acest studiu de bază a făcut posibilă realizarea unui inventar al tratamentului violenței în mass-media, în special prin dezvoltarea:
• Unei metodologii adaptată la realitatea politică, socială și media întâlnită în fiecare țară vizată de studiu. Această metodologie și-a propus să abordeze atât provocările abordării comparative, cât și realitățile specifice fiecărei țări. A permis analiza calitativă și cantitativă.
• Unui inventar comparativ al cadrelor juridice și instituționale.
• Unei cartografieri a actorilor vizați de tratarea mediatică a VIF.
• Recomandări operaționale pentru a face față provocărilor tratării mediatice a violenței împotriva femeilor în mass-media.

*     *    *
Studiu de susținere a jurnalismului de calitate prin alfabetizarea mediatică si informatională

F.9/2020 SU 342.7 / C-46 IV-65420
Chapman, Martina.Supporting Quality Journalism through Media and Information Literacy : Council of Europe study DGI(2020)1 / Martina Chapman, Markus Oermann ; the Committee of experts on quality journalism in the digital age (MSI-JOQ). - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 66 p.


Detalii/ varianta electronică : http://cpescmdlib.blogspot.com/2020/03/coe-e-publicatii-recente-studiu-de.html


 F.9/2020 SO  342.7 / C-46 IV-65419  
Chapman, Martina.Soutenir le journalisme de qualité par l’éducation aux médias et à l’information : Étude du Conseil de l’Europe DGI(2020)1 / Martina Chapman, Markus Oermann ; Comité d’experts sur le journalisme de qualité à l’ère du numérique (MSI-JOQ). - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 68 p.
Disponibil : https://rm.coe.int/09000016809ca1ed (Accesat 23.05.2023)




*     *     *
Educație media pentru toți: Sprijinirea grupurilor marginalizate prin mass-media comunitară

F.9/2020 ME 659.3/C-46 IV-65401  
 Chapman, Martina. Media literacy for all : Supporting marginalised groups through community media: Artificial Intelligence – Intelligent Politics Challenges and opportunities for media and democracy Background Paper, Ministerial Conference, Cyprus, 28-29 May 2020/ Martina Chapman, Nadia Bellardi , Helmut Peissl . - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 20 p.
 
Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680988374 (Accesat 23.05.2023)
Această lucrare de fond explorează modul în care sectorul media comunitară promovează alfabetizarea media și modul în care această activitate poate consolida participarea comunităților marginalizate la mediul media și la discursul public. Comparând cinci modele de media comunitară din Cipru, Irlanda, Luxemburg, Spania și Regatul Unit, acesta urmărește să informeze și să inspire practicienii și factorii de decizie politică, subliniind o serie de constatări și răspunsuri politice care pot ajuta statele membre să realizeze pe deplin potențialul comunității. mass-media.
Raportul reierează recomandările făcute în Recomandarea CM/Rec(2018)1 a Comitetului de Miniștri către statele membre cu privire la pluralismul mass-media și transparența proprietății mass-media, solicitând Statelor membre să dezvolte o politică națională coordonată de alfabetizare media și să asigure operaționalizarea și implementarea acesteia prin planuri de acțiune anuale sau multianuale și prin furnizarea de resurse adecvate pentru aceste scopuri.
Intenția acestei publicații este de a informa și de a inspira atât practicienii comunitari din mass-media, cât și factorii de decizie în domeniul media, ilustrând rolul unic, dar important, pe care media comunitară îl are ca parte a unei abordări intersectoriale, de colaborare, pentru dezvoltarea și furnizarea de proiecte de alfabetizare media în beneficiul a întregii societăți, cu un accent deosebit pe comunitățile marginalizate. Capitolul patru oferă un fundal al subiectului prin descrierea conceptelor cheie ale pluralismului media, alfabetizarea media și rolul pe care media comunitară îl are în promovarea acestor concepte, în timp ce capitolul cinci identifică unele dintre provocările cheie din aceste domenii. Capitolul șase oferă o analiză comparativă la nivel înalt a cinci modele de media comunitară din cinci țări diferite. Capitolul șapte continuă această temă analizând două exemple de „practice promițătoare” de proiecte de alfabetizare media din fiecare țară, care au contribuit la întărirea participării comunităților marginalizate în mass-media comunitară și, ca urmare, în mass-media comunitară în sine, împreună cu pluralismul media. Capitolul opt ia în considerare câteva posibile răspunsuri politice pentru statele membre, iar capitolul nouă oferă câteva concluzii cu propuneri de acțiune.

F.9/2020 ED   659.3/C-46 IV-65402 
Chapman, Martina. L’éducation aux médias pour tous : Soutenir les groupes marginalisés grâce aux médias associatifs Conseil de l’Europe : Intelligence artificielle – Une politique intelligente Défis et perspectives pour les médias et la démocratie Document de référence, Conférence ministérielle, Chypre 2020 / Martina Chapman, Nadia Bellardi , Helmut Peissl ; . - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 22 p.
Disponibil : https://rm.coe.int/prems-041320-fra-2018-media-literacy-for-all-web-a4/16809e2905 (Accesat 23.05.2023)



*    *    *
Era digitală? De asemenea, este și epoca mea! - Educația mediatică și informațională: o cheie pentru asigurarea drepturilor seniorilor de a participa în era digitală

F.9/2022 DI   004/H-57   IV-65412
Hermans, An. The digital era? Also my era! - Media and information literacy: a key to ensure seniors' rights to participate in the digital era  / An Hermans; Information Society Department DG(2022)3 . - Strasbourg: Council of Europe Publishing , 2022. - 44 p.

Cum poate digitalizarea să susțină îmbătrânirea activă și sănătoasă, să îmbunătățească calitatea vieții, să contribuie la redarea independenței persoanelor în vârstă pentru a asigura participarea lor deplină în societate și să schimbe paradigma de la „persoane în vârstă vulnerabile” în „vârstnici valoroși”. În confruntarea cu megatendințele de îmbătrânire și digitalizare, competențele de educație mediatică și informațională joacă un rol cheie. Această publicație se concentrează asupra acestor aspecte.

Varianta electronică / Rezumat https://cpescmdlib.blogspot.com/2022/06/coe-e-publicatii-recente-era-digitala.html 

F.9/2022 LE 004/H-57 IV-65411  
Hermans, An. L'ere du numerique ? C'est aussi mon epoque ! L'éducation aux médias et à l'information : une clé pour garantir le droit des personnes âgées à participer à l'ère numérique  / An Hermans; Service de la Societe de l’information DG(2022)3 . - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. - 44 p. 
*    *     *

F.9/2020 CO 659.3/C-73 IV-65393
COMMUNITY MEDIA : contributions to citizens’ participation : Report coordinated by Helmut Peissl (COMMIT) in collaboration with Judith Purkarthofer, Nadia Bellardi (CMFE), and Salvatore Scifo (Bournemouth University) / Information Society Department. - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 16 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/community-media-contributions-to-citizens-participation-en/1680a94cd5 (Accesat 23.05.2023)

Mass-media comunitară: contribuții la participarea cetățenilor

Acest raport realizat în toată Europa ilustrează modul în care mass-media comunitară oferă spații pentru dialogul local și coeziune între generații și diferite comunități. O face prin explorarea următoarelor întrebări:
  • Cum sprijină și facilitează mass-media comunitară dezbaterea, dialogul și participarea publică la nivel local, în diferite generații și comunități?
  • Cum facilitează mass-media comunitară, atât în ​​contexte rurale cât și urbane, implicarea tinerilor și a vârstnicilor și cum își poate revendica media comunitară rolul în rețelele locale ale societății civile?
  • Cum pot factorii de decizie să sprijine viabilitatea pe termen lung a mass-media comunitare și care sunt aspectele pozitive, experiențele și practicile promițătoare în diferite contexte naționale din care am putea învăța?
*     *    *
Implicațiile instrumentelor bazate pe inteligență artificială din mass-media pentru libertatea de exprimare

F.9/2020 IM     342.7 / I-56 IV-65398   
Helberger, Natali.Implications of AI-driven tools in the media for freedom of expression : Artificial Intelligence – Intelligent Politics Challenges and opportunities for media and democracy. Background Paper, Ministerial Conference, Cyprus, 28-29 May 2020 / Natali Helberger, Sarah Eskens, Max van Drunen. - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 30 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/cyprus-2020-ai-and-freedom-of-expression/168097fa82 (Accesat 23.05.2023)



F.9/2020 IN   342.7 / I-57 IV-65397 
Helberger, Natali.Les incidences des applications d’ia dans les médias sur la liberté d’expression : Intelligence artificielle – Une politique intelligente Défis et perspectives pour les médias et la démocratie. Document de référence pour la Conférence ministérielle, Chypre 2020 / Natali Helberger, Sarah Eskens, Max van Drunen. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. – 32 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-044020-fra-2018-ai-and-freedom-of-expression-txt-a4-web/16809e290e (Accesat 23.05.2023)

Acest raport este structurat în felul următor: după o scurtă descriere a modului în care instrumentele bazate pe inteligență artificială influențează redacțiile și munca editorilor și jurnaliştilor, sunt evidențiate câteva implicații pentru utilizatorii de știri și societate. Această parte empirică este urmată de o explorare a instrumentelor bazate pe inteligența artificială din perspectiva articolului 10 din CEDO și de o analiză critică a măsurii în care instrumentele existente de stabilire a standardelor ale Consiliului se ocupă deja de IA sau ar putea avea un rol în abordarea unele dintre problemele ridicate în acest raport. Raportul se încheie cu observații și sugestii pentru domenii de atenție și intervenție viitoare.

*     *     *
Libertatea, reglementarea și încrederea în mass-media: O abordare sistemică a dizordinei informaționale


F.9/2020 ME  342.7 T-18 IV-65400 
Tambini, Damian.Media freedom, regulation and trust : A Systemic Approach to Information Disorder: Artificial Intelligence – Intelligent Politics Challenges and opportunities for media and democracy. Background Paper, Ministerial Conference, Cyprus, 28-29 May 2020 / Damian Tambini. - - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 26 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/cyprus-2020-new-media/16809a524f  (Accesat 23.05.2023)




F.9/2020 LI  342.7 T-18 IV-65399 
Tambini, Damian.Liberté, régulation et fiabilité des médias : Approche structurelle du désordre informationnel : Intelligence artificielle – Une politique intelligente Défis et perspectives pour les médias et la démocratie. Document de référence, Conférence ministérielle, Chypre 2020/ / Damian Tambini. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 27 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-077520-fra-2018-nex-media-new-regulation-txt-a4-web/16809efcca (Accesat 23.05.2023)


Ca răspuns la probleme precum dezinformarea online, discursul instigator la ură și interferența electorală, în statele membre ale Consiliului Europei se discută acum reforme fundamentale ale guvernării mass-media, inclusiv coduri de conduită, modificări în răspunderea intermediarilor și noi infracțiuni electorale. manipulare și dezinformare. În graba de reformă, totuși, este posibil ca remediile pe care politicienii încearcă să le implementeze să fie mai grave decât bolile pe care încearcă să le trateze.
Consiliul Europei a elaborat standarde bazate pe principiul independenței mass-media, inclusiv independența autorităților de reglementare și a radiodifuzorilor publici, pluralismul și transparența mass-media și o protecție mai puternică a libertății de exprimare, a presei și a mass-media în temeiul articolului 10 din Convenția pentru Protecția drepturilor omului și a libertăților fundamentale (STE nr. 5, „Convenția”).
Statele membre ar trebui să reitereze faptul că standardele de independență a mass-media rămân valabile și ar trebui actualizate pentru a include noi mass-media pentru a examina dacă și în ce măsură noua noțiune de media se aplică noilor intermediari, cum ar fi platformele de căutare și rețelele sociale. Mai presus de toate, statele ar trebui să se gândească și să se asigure că, în graba lor de a implementa reforme pentru a proteja încrederea în democrația liberală, nu compromit principiul cardinal al mass-media în Consiliul Europei: autonomia mass-media, care se aplică și noilor media.

*     *     *
Acțiuni întreprinse pentru apărarea jurnaliștilor și altor actori mass-media  

F.9/2020 TA 342.7/N-76 IV-65405
Noorlander, Peter.Taking action to protect journalists and other media actors:  Artificial Intelligence – Intelligent Politics Challenges and opportunities for media and democracy. Background Paper, Ministerial Conference, Cyprus, 28-29 May 2020/ Peter  Noorlander. -  Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 20 p.


Există o amenințare tot mai mare la adresa siguranței jurnaliștilor din întreaga Europă. Presiunile și pericolele cu care se confruntă jurnaliștii și alți actori media în activitatea lor subminează libertatea de exprimare și valorile democratice în general. Prin urmare, este necesară o acțiune urgentă din partea statelor membre ale Consiliului Europei. La nivel internațional, au fost elaborate îndrumări și standarde detaliate pentru protecția jurnaliștilor, pe baza cerințelor legale obligatorii ale Convenției Europene a Drepturilor Omului. Statele membre ar trebui acum să pună în aplicare planuri naționale de acțiune pentru a se asigura că aceste standarde internaționale sunt implementate în practică. 

F.9/2020 AG 342.7/N-76 IV-65406
Noorlander,Peter.Agir pour proteger les journalistes et autres  acteurs des medias; Intelligence artificielle - Une politique intelligente Défis et perspectives pour les médias et la démocratie : Document de référence, Conférence ministérielle, Chypre 2020/ / Peter  Noorlander - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 21 p.





*     *     *
Principii pentru guvernanța mass-media și a comunicării

F.9/2022 PR  342.7/P-92 II-727352  Principles for media and communication governance : Recommendation CM/Rec(2022)11 and explanatory report adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 6 April 2022 / Council of Europe. Documents and Publications Production Department. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 62 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/media/11117-principles-for-media-and-communication-governance-recommendation-cmrec202211-and-explanatory-report.html (Accesat 23.05.2023)



F.9/2022 PR  342.7/P-92 II-727351  Principes de gouvernances des médias et de la communication : Recommandation CM/Rec(2022)11 et exposé des motifs. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. - 68 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/media/11118-principes-de-gouvernances-des-medias-et-de-la-communication-recommandation-cmrec202211-et-expose-des-motifs.html (Accesat 23.05.2023)


Societățile democratice se confruntă cu o transformare structurală a sferei publice. Prin urmare, guvernanța mass-media și a comunicării trebuie modernizată. Trebuie să fie inclusă atât mass-media, cât și platformele online, pentru a garanta condiții de concurență echitabile, un nivel adecvat de protecție împotriva interferențelor nejustificate și pentru a oferi statelor și părților interesate din media relevante o indicație clară cu privire la îndatoririle și responsabilitățile lor, în conformitate cu standardele și valorile Consiliului Europei. În acest scop, Recomandarea conține  15cincisprezece principii procedurale și de fond care ar trebui să informeze guvernanța mass-media și a comunicării în statele membre ale Consiliului Europei.

Principiile procedurale includ transparența și responsabilitatea, deschiderea și incluziunea, independența și imparțialitatea, alegerea guvernanței bazată pe dovezi și orientată spre impact, precum și agilitate, și flexibilitate.

*     *     *
Impactul tehnologiilor digitale asupra libertății de exprimare

F.9/2022 IM 342.7/I-56 II-727356
The impacts of digital technologies on freedom of expression : Recommendation CM/Rec(2022)13 adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 6 April 2022 at the 2431st meeting of the Minister's Deputies / Council of Europe. Documents and Publications Production Department. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 19 p.


Les effets des technologies numériques sur la liberté d’expression : Recommandation M/Rec(2022)13. -
Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. - 22 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/international-law/11106-les-effets-des-technologies-numeriques-sur-la-liberte-dexpression-recommandation-cmrec202213.html (Accesat 23.05.2023)

Impactul tehnologiilor digitale asupra libertății de exprimare

Libertatea de exprimare, așa cum este protejată de articolul 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, nu este doar un drept individual fundamental. Este, de asemenea, un mijloc de a proteja și de a consolida democrația și alte drepturi prin dezbateri publice și deschise. Tehnologiile digitale pot și trebuie într-adevăr să susțină acest drept și să servească acestui scop.
Orientările anexate la recomandare sunt concepute pentru a ajuta statele și actorii publici și privați, în special intermediarii de pe internet, precum și mass-media, organizațiile societății civile, cercetătorii, instituțiile de învățământ și alți actori relevanți în eforturile lor independente și de colaborare de a proteja și promova libertatea de exprimare în era digitală.
Orientările formulează principii menite să asigure că tehnologiile digitale servesc mai degrabă decât să restrângă această libertate. Ele oferă, de asemenea, recomandări cu privire la modul de abordare a impactului negativ și de a spori impactul pozitiv al utilizării pe scară largă a tehnologiilor digitale asupra libertății de exprimare în mod conforme cu drepturile omului.

*     *     *
Covid și libertatea de exprimare: impactul COVID-19 și măsurile ulterioare asupra libertății de exprimare în statele membre ale Consiliului Europei

F.9/2020 CO 342.7/N-76 IV-65404 
Noorlander, Peter.Covid and free speech : The impact of COVID-19 and ensuing measures on freedom of expression in Council of Europe member states :Artificial Intelligence – Intelligent Politics Challenges and opportunities for media and democracy Background Paper, Ministerial Conference, Cyprus 2020// Peter Noorlander - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 16 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a03f3a (Accesat 23.05.2023)




F.9/2020 CO 342.7/N-76 IV-65403
Noorlander, Peter.Covid et la liberté d’expression : L’impact de la Covid-19 et des mesures qui en découlent sur la liberté d’expression dans les États membres du Conseil de l’Europe / Peter Noorlander ; Intelligence artificielle – Une politique intelligente Défis et perspectives pour les médias et la démocratie Document de référence, Conférence ministérielle, Chypre, 2020. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 18 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a03f3b  (Accesat 23.05.2023)


Acest raport este menit să fie un bilanț al impactului pandemiei, precum și al măsurilor care au fost introduse pentru a limita virusul asupra mass-media și a exercitării dreptului la libertatea de exprimare în statele membre ale Consiliului Europei. Scopul acestui raport este de a identifica tendințele din 2020, de a identifica practicile promițătoare și de a contribui la soluții politice eficiente în fața unei crize majore, întărind astfel rezistența statelor membre la provocările viitoare.

În conformitate cu rapoartele anuale anterioare privind libertatea de exprimare, raportul explorează impactul măsurilor luate de autorități pentru a limita COVID-19 sub patru rubrici:
a. cadrele legale și de reglementare;
b. siguranța jurnaliștilor și a celorlalți care vorbesc;
c. mediul media; și
d. promovarea jurnalismului de calitate și a alfabetizării media.

*     *     *
Cum să protejăm jurnaliștii și alți actori din media? : Ghid de implementare pentru subiectele selectate în cadrul pilonilor "Protecție" și "Urmărire" din Liniile directoare anexate la Recomandarea CM/Rec(2016)4 privind protecția jurnalismului și securitatea jurnaliștilor și a altor actori din media.

F.9/2020 HO  342.7/H-84 III-142352
How to protect journalists and other media actors? : Implementation Guide to selected topics under the Protection and Prosecution pillars of the Guidelines of Recommendation CM/Rec(2016)4 on the protection of journalism and safety of journalists and other media actors / DGI(2020)11. - Strasbourg : Council of Europe, 2020. – 76 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/media/8283-how-to-protect-journalists-and-other-media-actors.html
https://rm.coe.int/safety-implementation-guide-en-16-june-2020/16809ebc7c (Accesat 23.05.2023)

F.9/2020 CO   342.7/C-73 III-142353
Comment proteger les journalistes et autres acteurs des medias? :
Guide de mise en œuvre portant sur des themes choisis dans les volets « Protection » et « Poursuites » des Lignes directrices annexxees a la Recommandation CM/Rec(2016)4 sur la protection du journalisme et la securite des journalistes et autres acteurs des medias / DGI(2020)11. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2020. - 80 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-087820-fra-2018-how-to-protect-journalists-txt-web-16x24/16809f91c4  (Accesat 23.05.2023)


Prezentul ghid de implementare își propune să ofere statelor membre răspunsuri concrete la întrebarea ce se poate și ce trebuie făcut pentru a proteja jurnaliștii și alți actori media.
Astfel, ghidul oferă mai mult context Recomandării Comitetului Miniștrilor privind protecția jurnalismului și siguranța jurnaliștilor și a altor actori media, inclusiv referiri la jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și la alte surse. Mai important, el prezintă practici valoroase concrete în acest domeniu și face sugestii pentru punerea în aplicare a Recomandării, în vederea eliminării problemei siguranței și a impunității din domeniul simplei teorii și proiectând-o în măsuri acționabile. Un instrument de autoevaluare oferit de Ghidul de implementare este destinat să ajute statele membre să revizuiască în mod obiectiv stadiul implementării Recomandării în jurisdicțiile lor respective.

*     *    *

F.9/2022 FR 342.7/F-88 IV-65396
Freedom of expression in 2021. An assessment of the state of freedom of expression in Council of Europe member States, based on the findings of Council of Europe bodies and monitoring mechanisms : Report by the Information Society Department (DGI(2022)2). – Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 20 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/freedom-of-expression-2021-en/1680a6525e  (Accesat 23.05.2023)

Libertatea de exprimare în 2021. O evaluare a stării libertății de exprimare în statele membre ale Consiliului Europei, pe baza constatărilor organismelor și mecanismelor de monitorizare ale Consiliului Europei

Acest raport analizează tendințele generale în ceea ce privește dreptul la libertatea de exprimare în cursul anului 2021 în statele membre ale Consiliului Europei. Urmează o metodologie care a fost stabilită în ultimii șase ani: ia în considerare evoluțiile din cadrul legal, observând impactul legislației noi sau propuse asupra libertății de exprimare; analizează arestările, incidentele de violență și alte amenințări la adresa siguranței jurnaliștilor și a altor persoane care vorbesc despre probleme de interes public; analizează evoluțiile care influențează mediul general pentru o mass-media independentă și pluralistă; și ia în considerare tendințele legate de fiabilitate și încredere în informații.
Informațiile sunt extrase din surse disponibile public, acordându-le prioritate celor din cadrul mecanismelor Consiliului Europei.

*     *    *
Promovarea unui mediu favorabil jurnalismului de calitate în era digitală

F.9/2022 PR 342.7/P-93 II-727350
Promoting a favourable environment for quality journalism in the digital age (Recommendation CM/Rec(2022)4) adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 17 March 2022 at the 1429th meeting of the Minister's Deputies / Council of Europe. Documents and Publications Production Department. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. - 31 p.
F.9/2022 PR 342.7/P-93 II-727349
La promotion d’un environnement favorable à un journalisme de qualité à l’ère du numérique (Recommandation CM/Rec(2022)4) adopté par le Comité des Ministres le 17 mars 2022, lors de la 1429e réunion des Délégués des Ministres / Conseil de l'Europe. Division de la production des documents et des publications. - Strasbourg : Conceil of L'Europe, 2022. - 35 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/international-law/11045-la-promotion-dun-environnement-favorable-a-un-journalisme-de-qualite-a-lere-du-numerique-recommandation-cmrec20224.html  (Accesat 23.05.2023)

Pentru ca jurnalismul de calitate să prospere guvernele trebuie să protejeze și să promoveze libertatea de exprimare și să asigure un mediu favorabil pentru libertatea și pluralismul presei, în conformitate cu recomandările Comitetului Miniștrilor.
Din Cuprins :
1. Finanțare: promovarea jurnalismului de calitate ca bun public
2. Etica și calitate: reconstruirea și menținerea încrederii
3. Educație și instruire

*     *    *
Comunicarea electorală și mediatizarea campaniilor electorale: Recomandarea CM/Rec(2022)12

F.9/2022 EL  342.8/E-43  II-727354
Electoral communication and media coverage of election campaigns : Recommendation CM/Rec(2022)12 adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 6 April 2022 at the 1431st meeting of the Minister's Deputies / Council of Europe. Documents and Publications Production Department. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. - 21 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/international-law/11096-electoral-communication-and-media-coverage-of-election-campaigns-recommendation-cmrec202212.html  (Accesat 23.05.2023)


F.9/2022 CO 342.8/C-73  II-727353
La communication électorale et la couverture médiatique des campagnes électorales : Recommandation CM/Rec(2022)12 adoptée par le Comité des Ministres le 6 avril 2022, lors de la 1431e réunion des Délégués des Ministres / Conseil de l'Europe. Division de la production des documents et des publications. - Strasbourg : Conceil of L'Europe, 2022. - 23 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/international-law/11095-la-communication-electorale-et-la-couverture-mediatique-des-campagnes-electorales-recommandation-cmrec202212.html  (Accesat 23.05.2023)

Comunicarea electorală și publicitatea se mută tot mai mult în mediul online. Ca urmare, în plus față de partidele politice, politicieni și mass-media, platformele online și alți noi actori au asumat un rol important în modul în care indivizii au acces la informații despre probleme politice. Tehnicile de publicitate online diferă de cele tradiționale; ele se bazează pe procesarea unei cantități mari de date personale pentru a livra mesaje politice țintite, adaptate intereselor și preferințelor individuale ale alegătorilor.
Acest nou ecosistem informațional oferă instrumente pentru campanii mai eficiente, dar poate crea și inegalități și opacitate între partidele politice și candidați. Acesta poate implica abuzul de micro-targetare și date personale, utilizarea abuzivă a roboților și algoritmilor, precum și campanii de dezinformare, cu scopul de a convinge alegătorii pe baza alegerii emoționale, în detrimentul celei informate. De asemenea, finanțarea campaniilor electorale și cheltuielile actorilor politici pot fi realizate într-un mod mai puțin transparent online.

Această Recomandare își propune să ajute statele membre în abordarea preocupărilor legate de corectitudinea și legitimitatea proceselor electorale care au apărut în urma noilor formate și tehnici digitale de campanie online.

*     *     *
Combaterea discursului instigator la ură: Recomandarea CM/Rec(2022)16) 

F.9/2022 CO 342.7/C-73 II-727357
Combating hate speech : Recommendation CM/Rec(2022)16 adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 20 May 2022 at the 132nd Session of the Committee of Ministers. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 21 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-083622-gbr-2018-recommandation-cm-rec-2022-16-couv-bat-a5-web-1-/1680a70956  (Accesat 23.05.2023)




F.9/2022 LU 342.7/L-97 II-727358
La lutte contre le discours de haine : Recommandation CM/Rec(2022)16) adoptée par le Comité des Ministres le 20 mai 2022, lors de la 132e Session du Comité des Ministres. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. - 23 p.

Disponibil : https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectId=0900001680a67951  (Accesat 23.05.2023)

Recomandarea oferă o definiție de lucru a discursului de ură, care distinge diferite niveluri în funcție de gravitatea lor și solicită implementarea de măsuri adecvat calibrate și proporționate. Statele membre sunt invitate să adopte un cadru legal și politic eficient care să acopere legislația penală, civilă și administrativă și să pună în aplicare măsuri alternative, inclusiv creșterea gradului de conștientizare, educația și utilizarea discursului contrar și alternativ. Statele sunt încurajate, de asemenea, să înființeze mecanisme de sprijin pentru a ajuta persoanele vizate de discursul de ură, să efectueze monitorizare și să se angajeze în cooperare internațională și coordonare națională.

*     *     *
 Combaterea discursului de ură

F.9/2022 CO    342.7/C-73 IV-65410
Combating hate speech : Recommendation CM/Rec (2022)16 and explanatory memorandum (2022) - Strasbourg : Council of Europe, 2022. - 45 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/racism/11119-combating-hate-speech-recommendation-cmrec202216-and-explanatory-memorandum.html  (Accesat 23.05.2023)

Recomandarea pornește de la premiza că discursul de ură este un fenomen adânc ancorat, complex și multi-dimensional. Acesta reprezintă o amenințare directă la adresa democrației și drepturilor omului. Fiind tot mai mult prezent în mediul online și offline, acesta nu doar subminează drepturile individuale esențiale și libertățile fundamentale, dar de asemenea umilește și marginalizează persoanele și grupurile vizate.

Varianta în limba romana / Rezumat : https://cpescmdlib.blogspot.com/2023/04/coe-e-publicatii-combaterea-discursului.html 


F.9/2022 LU  342.7/L-97  IV-65409 
La lutte contre le discours de haine : Recommandation CM/Rec(2022)16 et exposé des motifs (2022) - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2022. - 51 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/racism/11120-la-lutte-contre-le-discours-de-haine-recommandation-cmrec202216-et-expose-des-motifs.html            (Accesat 23.05.2023)




* * *
Internet / Protecția datelor / Inteligența artificială

Programul de spionaj  PEGASUS și impactul său asupra drepturilor omului

F.9/2022 PE 342.7 / K-17 IV-65414
Kaldani, Tamar. PEGASUS SPYWARE and its impacts on human rights / Tamar Kaldani, Zeev Prokopets ; Information Society Department DGI(2022)04. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. - 23 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a6f5d8   (Accesat 23.05.2023)






F.9/2022 LO 342.7 / K-17 IV-65413
Kaldani, Tamar. LE LOGICIEL ESPION PEGASUS et ses répercussions sur les droits de l’homme / Tamar Kaldani, Zeev Prokopets ; Service de la société de l’information DGI(2022)04. -
Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2022. - 26 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a761df   (Accesat 23.05.2023)


Prezentul raport este elaborat pentru Consiliul Europei. Acesta explică modul în care funcționează programul de spionaj Pegasus și analizează impactul asupra drepturilor omului și a libertăților fundamentale, în special dreptul la viață privată și libertatea de exprimare. În plus, raportul subliniază efectul inhibator pe care Pegasus îl are sau l-ar putea avea asupra altor drepturi omului și libertăți fundamentale, inclusiv dreptul la demnitate, libertatea de întrunire, libertatea religioasă și chiar integritatea fizică și psihologică a unei persoane. Raportul pune accentul în mod special pe instrumentele juridice și standardele bine stabilite de care dispune Consiliul Europei pentru a susține drepturile fundamentale și a asigura o protecție mai puternică împotriva supravegherii ilegale și nejustificate, în masă sau țintită. Raportul oferă, de asemenea, reguli de bază pentru o protecție mai bună, pentru a minimiza expunerea potențială nu numai la Pegasus, dar și la alte atacuri malițioase.

*     *     *

Orientări privind recunoașterea facială / Comitetul consultativ al Convenției pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal

F.9/2021 GU     342.7/G-94 II-727361
Guidelines on facial recognition / Consultative Committee of the Convention for the protection of individuals with regard to automatic processing of personal data (Convention 108). - Strasbourg : Council of Europe, 2021. - 27 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a31751   (Accesat 23.05.2023)





F.9/2021 LI 342.7/L-71 II-727362
Lignes directrices sur la reconnaissance faciale / Comité consultatif de la Convention pour la protection des personnes à l’égard du traitement automatisé des données à caractère personnel (Convention 108). - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2021. - 27 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a31752   (Accesat 23.05.2023)


Aceste orientări oferă un set de măsuri de referință pe care guvernele, dezvoltatorii de recunoaștere facială, producătorii, furnizorii de servicii și entitățile care utilizează tehnologii de recunoaștere facială ar trebui să le urmeze și să le aplice pentru a se asigura că acestea nu afectează în mod negativ demnitatea umană, drepturile omului și libertățile fundamentale ale oricărei persoane, inclusiv dreptul la protecția datelor cu caracter personal.
Orientările au un caracter general și vizează utilizarea tehnologiilor de recunoaștere facială atât în sectorul privat, cât și în cel public. Ele nu exclud faptul că în cadrul juridic aplicabil ar putea fi necesare și alte măsuri de protecție, în funcție de utilizarea specifică a tehnologiei. Acestea evaluează diverse utilizări ale acestor tehnologii în diferite sectoare, luând în considerare scopurile lor și impactul potențial asupra dreptului la protecția datelor și a altor drepturi fundamentale.
În aceste orientări, "scopuri de aplicare a legii" înseamnă prevenirea, investigarea și urmărirea infracțiunilor și executarea pedepselor penale. Acest lucru include menținerea ordinii publice de către poliție (denumită în continuare "scopuri de aplicare a legii").
Termenul "autorități de aplicare a legii" este înțeles în sens mai larg ca fiind serviciile de urmărire penală publică și/sau alte entități publice și/sau private autorizate de lege să prelucreze date cu caracter personal în același scop (denumite în continuare "autorități de aplicare a legii").
Nimic din aceste orientări nu ar trebui interpretat în sensul de a exclude sau limita prevederile Convenției 108.
Aceste orientări iau în considerare, de asemenea, noile garanții prevăzute de Convenția 108+.

*      *     *

Protecția datelor copiilor în context educațional. Linii directoare 

F.9/2021 CH 342.7/C-58 II-727364
 
Children’s data protection in an education setting : Guidelines / Consultative committee of the convention for the protection of individuals with regard to automatic processing of personal data (Convention 108). - Strasbourg : Council of Europe, 2021. – 39 p.


Varianta electronica / Rezumat : 

https://cpescmdlib.blogspot.com/2021/07/coe-e-publicatii-recente-protectia.html
F.9/2021 PR 342.7/P-93 II-727363
 
La protection des données personnelles des enfants dans un cadre éducatif : Lignes directrices /
Comité de la Convention pour la protection des personnes à l’égard du traitement automatisé des données à caractère personnel (Convention 108). - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2021. - 41 p.

Disponibil :  https://edoc.coe.int/fr/les-enfants-et-l-internet/9616-la-protection-des-donnees-personnelles-des-enfants-dans-un-cadre-educatif-lignes-directrices.html   (Accesat 23.05.2023)

Acest lucru se aplică în viața de zi cu zi, dar și din ce în ce mai mult în mediile educaționale în care sunt utilizate instrumente destinate predării, supravegherii, evaluării copiilor, fără ca actorii implicați să fie întotdeauna conștienți de provocările din viața privată a copiilor și de protecția datelor personale.



*     *    *

Consiliul Europei și inteligența artificială 

004.8 / C-85   III-142420     F.8/2022/TH 
The Council of Europe & Artificial Intelligence  : Overview of the Council of Europe activities in the field of artificial intelligence : : thematic focus, transversal priority/ ed. : Council of Europe ; foreword : Marija Pejčinović Burić . ─ Strasbourg : Council of Europe Publishing, 2023. - 28 p. : fig., fot.

Disponibil: https://rm.coe.int/brochure-artificial-intelligence-en-march-2023-print/1680aab8e6

F.8/2022/LE

004.8 / C-75  III-142419
Le Conseil de l'Europe et l'Intelligence Artificiell: Aperçu des activités du Conseil de l'Europe dans le domain de l'intelligence artificielle : dossier thématique, priorité transversale / ed. : Conseil de l'Europe ; avant-propos : Marija Pejčinović Burić . ─ Strasbourg : Conseil de l'Europe, Division des Publications , 2023. - 28 p. : fig., fot.

Disponibil : https://rm.coe.int/brochure-artificial-intelligence-fr-march-2023-print/1680aab8e7


În timp ce aplicarea inteligenței artificiale (IA) promite numeroase avantaje societății, există o îngrijorare tot mai mare în rândul publicului cu privire la efectele dezvoltării sale și impactul asupra drepturilor omului, democrației și statului de drept.

Consiliul Europei, o organizație internațională cu un mandat unic de a crea standarde legale în domeniul drepturilor omului, se mobilizează pentru a dezvolta norme adaptate provocărilor întâlnite, inclusiv o [Convenție-Cadru] privind Inteligența Artificială.

Acest document oferă o prezentare a activității desfășurate până în prezent sau planificate de comitetele interguvernamentale și alte entități ale Consiliului Europei în domeniul inteligenței artificiale.

*     *     *
 
Impactul tehnologiei blockchain asupra drepturilor omului, democrației și statului de drept


F.9/2022 IM     342.7/G-10 IV-65416
G’sell, Florence. The impact of blockchains for Human Rights, Democracy, and the Rule of Law : An Overview Report / Florence G’sell, Florian Martin-Bariteau ; Information Society Department
DGI(2022)06. - Strasbourg : Council of Europe, 2022. – 45 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a8ffc0   (Accesat 23.05.2023)





F.9/2022 IM 342.7/G-10 IV-65415
G’sell, Florence. L’impact des blockchains sur les droits de l’homme, la démocratie et l’État de droit : Aperçu d’ensemble / Florence G’sell, Florian Martin-Bariteau ; Service de la société de l’information DGI(2022)06. - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2022. - 51 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a8ffe7   (Accesat 23.05.2023)


Acest raport explorează riscurile și beneficiile potențiale ale tehnologiei blockchain pentru democrație, drepturile omului și statul de drept.
Acesta își propune să prezinte cazuri de utilizare și să semnaleze probleme potențiale, precum și să ofere recomandări inițiale Consiliului Europei pentru cercetări suplimentare și programare prospectivă cu privire la tehnologiile blockchain.

Raportul evidențiază unele dintre caracteristicile promițătoare ale tehnologiei blockchain și diverse tipuri de implementare, de la criptomonede, la contracte inteligente, la organizații autonome distribuite (DAO) și jetoane nefungibile (NFT). De asemenea, prezintă unele dintre limitările importante care pot împiedica drepturile fundamentale.

*     *      *
Un cadru legal pentru sistemele de inteligență artificială: Studiu de fezabilitate al unui cadru juridic pentru dezvoltarea, proiectarea și aplicarea inteligenței artificiale, bazat pe standardele Consiliului Europei privind drepturile omului, democrația și statul de drept
 

F.9/2021 LE 004.8/L-49 IV-65417
A legal framework for AI systems : Feasibility study of a legal framework for the development, design and application of artificial intelligence, based on Council of Europe’s standards on human rights, democracy and the rule of law / CAHAI - Ad hoc Committee on Artificial Intelligence. - Strasbourg : Council of Europe, 2021. - 48 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/artificial-intelligence/9648-a-legal-framework-for-ai-systems.html   (Accesat 23.05.2023)

Prin acest studiu de fezabilitate, CAHAI (Comitetul Ad hoc privind Inteligența Artificială) a explorat motivele pentru care este necesar un cadru legal privind dezvoltarea, proiectarea și aplicarea IA, bazat pe standardele Consiliului Europei referitoare la drepturile omului, democrație și statul de drept.

Au fost identificate numeroase lacune substanțiale și procedurale, care arată că există nevoia unui cadru de guvernanță mai cuprinzător și a unor răspunsuri juridice internaționale eficiente. Studiul concluzionează că un cadru legal cuprinzător care combină instrumente juridice obligatorii și neobligatorii, care se completează reciproc, este soluția de viitor.


F.9/2021 UN 004.8/C-11 IV-65418
Un cadre juridique pour les systèmes d'intelligence artificielle / CAHAI - Comité ad hoc sur l’intelligence artificielle. - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2021. - 55 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/artificial-intelligence/9644-un-cadre-juridique-pour-les-systemes-d-intelligence-artificielle.html   (Accesat 23.05.2023)

*     *     *
Inteligența artificială, drepturile omului, democrația și statul de drept: o inițiere


F.9/2021 AR 342.7/A-81 IV-65408
Leslie, David. Artificial intelligence, human rights, democracy, and the rule of law : A primer / David Leslie, Christopher Burr, Mhairi Aitken [et al.] ; The Alan Turing Institute. - Strasbourg : Council of Europe, 2021. - 48 p.

Varianta electronica / Rezumat : 
https://cpescmdlib.blogspot.com/2021/11/coe-e-publicatii-recente-studiu-de.html



F.9/2021 IN 342.7/I-69 IV-65407  Leslie, David. Intelligence artificielle, droits de l'homme, démocratie et état de droit : Guide introductif / David Leslie, Christopher Burr, Mhairi Aitken [et al.] ; The Alan Turing Institute. - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2021. - 50 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/primer-fr-new-cover-pages-coe-french-compressed-2757-0674-1252-v-1/1680a2fd4b   (Accesat 23.05.2023)




*      *      *

Către reglementarea sistemelor de inteligență artificială: perspective globale privind dezvoltarea unui cadru legal privind sistemele de inteligență artificială bazat pe standardele Consiliului Europei privind drepturile omului, democrația și statul de drept

F.9/2020 TO 342.7/T-80 IV-65422
Ben-Israel, Isaac. Towards regulation of AI systems : Global perspectives on the development of a legal framework on Artificial Intelligence systems based on the Council of Europe’s standards on human rights, democracy and the rule of law : Compilation of contributions DGI (2020)16 / Isaac Ben-Israel, Jorge Cerdio, Arisa Ema [et al.] - Strasbourg : Council of Europe, 2020. - 197 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-107320-gbr-2018-compli-cahai-couv-texte-a4-bat-web/1680a0c17a   (Accesat 23.05.2023)

F.9/2020 VE 342.7/V-50 IV-65421
Ben-Israel, Isaac. Vers une regulation des systemes d'ia : Perspectives internationales sur l'élaboration d'un cadre juridique pour les systèmes d’Intelligence Artificielle (IA) fondé sur les normes du Conseil de l'Europe dans le domaine des droits de l'homme, de la démocratie et de l'État de droit : Compilation de contributions DGI (2020)16 / Isaac Ben-Israel, Jorge Cerdio, Arisa Ema [et al.] - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2020. - 203 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/prems-107420-fra-2018-compli-cahai-couv-texte-a4-bat-web/1680a0c17b   (Accesat 23.05.2023)

Sistemele de inteligență artificială (AI) sunt din ce în ce mai utilizate în viața noastră de zi cu zi și în aproape orice tip de activitate umană, de exemplu în domenii precum educația și bunăstarea, societatea informațională, sistemele judiciare și de aplicare a legii și, recent, pentru a lupta împotriva pandemiei de Covid-19. Foarte des denumite „schimbătoare de joc”, sistemele AI pot aduce multe beneficii, dar pot ridica și probleme juridice, etice, politice și economice complexe și importante.

Această publicație își propune să alimenteze reflecțiile aflate în desfășurare în cadrul CAHAI cu privire la analiza provocărilor care decurg din sistemele AI și posibilele răspunsuri de reglementare. În primul rând, își propune să informeze cititorul cu privire la progresul lucrărilor Comitetului ad-hoc pentru inteligența artificială (CAHAI) și prezintă mai multe studii realizate în cadrul CAHAI. În al doilea rând, aduce perspective naționale ale diferitelor state observatoare, din Israel, Japonia și Mexic, pentru a sprijini dezvoltarea unui cadru juridic internațional de inteligență artificială bazat pe standardele stabilite de Consiliul Europei.

*     *     *
Ierarhizarea conținutului: Conținut de interes public mai accesibil online: Studiu al Consiliului Europei.

F.9/2020 PR 342.7 / M-44 IV-65424
Mazzoli, Eleonora Maria.Prioritisation uncovered : The Discoverability of Public Interest Content Online : Council of Europe study DGI(2020)19 / Eleonora Maria Mazzoli, Damian Tambini. - Strasbourg : Council of Europe, 200. - 63 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/publication-content-prioritisation-report/1680a07a57  (Accesat 23.05.2023)

Scopul acestui raport este de a oferi o înțelegere mai completă a practicilor industriale și a nevoilor de politică în ceea ce privește prioritizarea conținutului de interes public online, în scopul identificării potențialelor probleme legate de trecerea la distribuția pe internet. Deși aceste aspecte se referă în mod general la sectorul cultural și creativ în ansamblu, în cadrul acestui studiu exploratoriu și conceptual, accentul este pus în primul rând pe conținutul audiovizual și știri. Cercetarea se bazează pe o revizuire a literaturii referitoare la cercetările academice relevante, publicațiile industriale și de politică, precum și pe interviuri semi-structurate cu experți, care au fost utilizate pentru a aprofunda cunoștințele și înțelegerea asupra unor probleme specifice. Raportul este structurat în patru secțiuni principale. În primul rând, este oferit un cadru de analiză pentru a informa dezbaterile viitoare privind politica de prioritizare a conținutului de interes public. Acest cadru conține definiții ale conceptelor cheie, contextualizându-le în dezbaterile actuale de politică, cu accent special asupra intervențiilor legislative europene și a recomandărilor Consiliului Europei în această domeniu. Această secțiune se bazează atât pe revizuirea literaturii, cât și pe înțelegerea obținută prin interviuri și analize empirice conexe.
Datele provenite din interviuri au îmbogățit într-adevăr toate secțiunile raportului. Partea a doua a studiului se concentrează asupra modului în care practicile industriale privind prioritizarea conținutului online ridică noi provocări pentru furnizorii de conținut, cum ar fi radiodifuzorii și utilizatorii. În al treilea rând, discutăm problemele potențiale care decurg din practicile actuale ale industriei. Acestea includ libertatea de exprimare, pluralismul și independența mass-mediei, transparența și responsabilitatea intermediarilor, precum și sustenabilitatea furnizorilor locali și naționali.

Raportul va concluziona printr-o reflecție asupra rolului pe care intervețiile reglementatoare le-ar putea avea în abordarea unora dintre aceste probleme, acordând o atenție deosebită rolului pe care Consiliul Europei și instrumentele sale de stabilire a standardelor le-ar putea avea în acest domeniu.



F.9/2021 HI 342.7/M-65 IV-65423
Mazzoli, Eleonora Maria.Hiérarchisation des contenus : Des contenus d’intérêt public plus accessibles en ligne : Étude du Conseil de l’Europe DGI(2020)19 / Eleonora Maria Mazzoli, Damian Tambini. - Strasbourg : Conceil of L'Europe , 2021. - 72 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/0900001680a13487  (Accesat 23.05.2023)



*     *     *
Moderarea conținutului: cele mai bune practici către cadre juridice și procedurale eficiente pentru mecanismele de autoreglementare și coreglementare de moderare a conținutului


F.9/2021 CO 342.7 / C-74 IV-65394
Content moderation : Best practices towards effective legal and procedural frameworks for self-regulatory and co-regulatory mechanisms of content moderation : Guidance Note / Steering Committee for Media and Information Society (CDMSI). - Strasbourg : Council of Europe, 2021. – 50 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/content-moderation-en/1680a2cc18  (Accesat 23.05.2023)




F.9/2021 MO 342.7/M-78 IV-65395
Modération de contenu : Meilleures pratiques en vue de la mise en place de cadres juridiques et procéduraux efficaces pour les mécanismes d'autorégulation et de corégulation de la modération de contenu : Note d'orientation / Comité directeur sur les médias et la société de l'information (CDMSI). - Strasbourg: Conceil of L'Europe, 2021. - 56 p.

Disponibil : https://rm.coe.int/content-moderation-fr/1680a40294  (Accesat 23.05.2023)


Internetul ne-a oferit noi oportunități fantastice de a vorbi, de a fi auziți și de a ne organiza. Într-adevăr, a creat o mulțime de noi oportunități de a ne exercita drepturile omului, inclusiv drepturile noastre la libertatea de exprimare, libertatea de întrunire, libertatea de gândire și religie și altele. Cu toate acestea, deloc surprinzător, creează și oportunități pentru răspândirea conținutului sau comportamentului ilegal sau potențial dăunător. Serviciile online (cum ar fi platformele de social media, unde oamenii postează mesaje, articole, imagini și așa mai departe), au posibilitatea de a șterge, retrograda sau descuraja în alt mod răspândirea conținutului ilegal sau nedorit, care este denumit „moderarea conținutului”.

Nota de orientare analizează aceste aspecte într-un mod larg, cum ar fi cum să dezvolte o mai bună înțelegere a naturii problemelor specifice pe care moderarea conținutului încearcă să le abordeze, cum să asigure responsabilitatea adecvată pentru restricțiile asupra drepturilor omului, conceptele de auto-și coreglementarea și caracteristicile instrumentelor de transparență care sunt fundamentale pentru a se asigura că obiectivele sunt stabilite și atinse.

*     *     *
Orientări privind Protecția persoanelor față de prelucrarea datelor cu caracter personal de către și pentru campaniile politice

F.9/2022 GU 342.7/G-94 II-727360
Guidelines on the Protection of Individuals with regard to the Processing of Personal Data by and for Political Campaigns / Consultative Committee of the Convention for the protection of individuals with regard to automatic processing of personal data (Convention 108). - Strasbourg : Council of Europe, 2022. - 26 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/data-protection/11024-guidelines-on-the-protection-of-individuals-with-regard-to-the-processing-of-personal-data-by-and-for-political-campaigns.html (Accesat 23.05.2023)



F.9/2022 LI  342.7/L-71  II-727359
Lignes directrices relatives à la protection des personnes à l’égard du traitement des données à caractère personnel dans le cadre des campagnes politiques / Comité consultatif de la Convention Convention 108 pour la protection des personnes à l’égard du traitement automatisé des données à caractère personnel. - Strasbourg : Conceil of L'Europe, 2022. - 30 p.

Disponibil : https://edoc.coe.int/en/international-law/11023-lignes-directrices-relatives-a-la-protection-des-personnes-a-legard-du-traitement-des-donnees-a-caractere-personnel-dans-le-cadre-des-campagnes-politiques.html  (Accesat 23.05.2023)


Aceste Orientări oferă sfaturi practice despre cum să reconciliem datele private ale alegătorilor cu obligațiile democratice ale campaniilor politice. Ele oferă un cadru prin intermediul căruia autoritățile pentru protecția datelor personale, și alți actori autorizați, ar putea beneficia de o îndrumare mai exactă la elaboratea condițiilor politice, instituționale și culturale specifice propriilir state democratice, în conformitate cu Convenția Consiliului 108+.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti