Faceți căutări pe acest blog

Achiziții noi - Iulie- septembrie 2025

CODEX constituțional : Constituțiile statelor membre ale Unuinii Europene ; Constituția Republicii Moldova ; Constituția Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord / Ștefan Deaconu (coord.), Domnica Manole, Elena Simina Tănăsescu [et al.]. ─ Ed. a 2-a, rev. și actualizată . ─ Chișinău : Cartier,  2024

                       

342.4(4) C-66 III-147103       Vol. 1, 2024. - 807 p. - ISBN: 978-9975-86-814-3;
342.4(4) C-66 III-147105        Vol. 2, 2024. - 715 p. - ISBN: 978-9975-86-815-0;

Detalii/Variante electronice-  https://cpescmdlib.blogspot.com/2025/07/achizitii-noi-codex-constitutional.html

930.85(4)    C-81    III- 147129

Corpădean , Adrian-Gabriel. Civilizație și integrare europeană : Suport de curs/ Adrian-Gabriel Corpădean, Lucia Sava; Ministerul Educației și Cercetarii al Republicii Moldova,  Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea de Filologie și Istorie, Catedra de Istorie și Științe Sociale. - Chișinău : 2024. - 168 p.- ISBN: 978-5-36241-337-8

Studierea unui curs de Civilizaţie și integrare europeană la nivelul Licenţă are o importantă semnificativă pentru studenți din mai multe perspective: el oferă o privire aprofundată asupra evoluţiei istorice a Europei, culminând cu formarea și evoluția Uniunii Europene, ceea ce ajută la întelegerea contextului actual al proceselor complexe prin care trece Europa și a modului în care trecutul influențează prezentul continentului nostru.
Cursul subliniază importanţa valorilor fundamentale ale Uniunii Europene, cum ar fi democraţia, respectarea drepturilor omului si statul de drept. De asemenea, studenții învață despre importanţa cooperării si solidaritătii între statele membre ale UE, ceea ce este esențial pentru înțelegerea importanței păcii şi stabilităţii pe continent, îndeosebi în contextul războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei.
Cursul are numeroase elemente multidisciplinare, oferind si o întelegere a pietei unice europene si a politicilor economice ale UE, esenţiale pentru oricine doreste să activeze în domeniul afacerilor sau al politici nternaţionale. Înţelegerea modului în care sunt formulate și implementate politicile publice în UE ajută la dezvoltarea unor soluții eficiente pentru problemele sociale și economice la nivel național și regional, un lucru esenţial pentru orice stat care aspiră să devină membru al UE.
Cursul de Civilizație și integrare europeană se va dovedi esențial pentru a întelege complexitatea și dinamica Europei contemporane, oferind cunoștințe valoroase și dezvoltând abilități critice, dar și o apreciere a valorilor europene.

Obiectivele cursului vizează necesitatea de:
  • a înţelege particularitățile procesuluide integrare europeană, prin identificarea ideii europene de-a lungul epocilor istorice, prezentate în cadrul altor cursuri, anterioare;
  • a analiza specificul civilizației europene, conturate prin prisma unei mosteniri comune, ale cărei rădăcini se regăsesc în diferite perioade istorice si în evenimente majore;
  • a cunoaste evoluţia politicilor si a mecanismelor decizionale ale comunitătilor / Uniuni Europene, în vederea sublinierii importanței parcursului european al Republici Moldova;
  • a surprinde rolul Europei central- răsăriteneîn procesul de integrare europeană, inclusiv în politica de extindere a UE;
  • a analiza valorile democrației europene, reflectate, inclusiv, în drepturile cetățenilor europeni, care sunt garantate de tratate si de jurisprudenta Curtii deJustiție a UE;
  • a înțelege amploarea proiectului comunitar în relație cu politica internațională, prin analizarea implicării UE în organizații internaționale, sistemul diplomatic si dezbateri la nivel global pe marile teme contemporane.

 evenimentul de lansare: https://upsc.md/2024/12/24/noi-resurse-in-ajutorul-cadrelor-didactice-lansarea-suporturilor-curriculare-la-upsc/

Din Cuprins:
MODULUL 1. Construcția civilizaţiei europene
1. Europa și europenii. Caracteristici geografice istorice și culturale ale spaţiului european
2. Originile conceptului Europa. Construcţia identităţii europene
3. Fundamentele civilizaţiei europene. Grecia antică
4. Fundamentele civilizației europene. Civilizatia romană. Urbs romana
5. Europa medievală si evoluţia ideii de unificare europeană
6. Civilizațla renașterili europene
7. Civilizaţia Europei în secolul luminilor
8. Civilizaţia Europei în secolul naţiunilor si al nationalismelor
9. Europenizare versus globalizare în secolul XX. Spre o construcție identitară europeană
MODULUL 2. (Pre) istoria integrării europene
10. Proiecte de integrare în Europa interbelică
11. Proiecte de integrare în Europa postbelică
12. Părinţii fondatori ai Comunităţilor Europene
13. Organizaţii economice europene
14. Construcția Europei Unitare în anii 60. Instituţii europene
15. Construcția Europei Unitare în anii 70. Politici si documente de cooperare
16. Construcția Europei Unitare în anii '80. Politici și documente de cooperare
MODULUL 3. Uniunea Europeană: de la extindere la actualitate
17. Crearea Uniunii Europene
18, Extinderea Uniunii Europene
19. Statele candidate la Uniunea Europeană
20. Uniunea Europeană la etapa actuală

378(478)  P-47     IV- 68411

Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației/ Prospects and Problems of Research and Education Intergration into the European Area,
 Vol. 11, Partea 1.- [sl] : US Cahul. -  2024. - Coord. : Sergiu Cornea ; col. de red. : Ion Ghelețchi [et al.] . - 381 p. - ISSN 2587-3563; Idem [Resursa electromica]- URL :https://conferinte.stiu.md/sites/default/files/evenimente/Volumul%20XI%2C%20Partea%20I.pdf

Cercetarea a investigat evoluția și direcțiile integrării în educația europeană în învățământul din România și din Republica Moldova iar prin analiza datelor și a informațiilor relevante, s-au evidențiat progresele și direcțiile adoptate de cele două țări în procesul lor de aliniere la standardele și valorile europene în domeniul educației. 
Concluzia este că atât România cât și Republica Moldova au parcurs un drum semnificativ în integrarea în educația europeană, adoptând politici și inițiative menite să modernizeze și să alinieze sistemele lor educaționale la standardele europene. Deși România beneficiază de statutul său de membru al Uniunii Europene, iar Republica Moldova este o țară candidată, ambele țări au făcut eforturi semnificative pentru a-și alinia sistemul educațional la cerințele europene, chiar în condițiile unor resurse mai limitate. 
Rezultatele acestei cercetări oferă o înțelegere mai profundă a evoluției și a direcțiilor de integrare în educația europeană în învățământul din România și Republica Moldova, și pot servi drept bază pentru elaborarea și implementarea de politici și programe educaționale eficiente și adaptate la cerințele și standardele europene. 

Din cuprins:
  • Programul operațional comun România – Republica Moldova (2014-2020) și rolul său în consolidarea cooperării transfrontaliere și Procesul de aderare a Republicii Moldova la UE/ Nicolae Dandiș
  • Evoluția și direcțiile integrării în educația Europeană/ Doina Mureșan
  • Combaterea infracțiunilor sexuale împotriva minorilor: armonizarea codului penal al Republicii Moldova cu legislația Uniunii Europene/ Vitalie Stati, Nicolae Gulceac
  • Importanța dreptului medical în formarea juridică a studenților în spațiul european/ Constantin Pisarenco
  • Integritatea instituțională – condiție sine qua non de integrare în spațiul european al cercetării și educării/ Andrei Gustiuc
  • Conținutul și analiza factorilor determinanți în eficientizarea activității de prevenire, cercetare și descoperire a actelor de terorism/ Vitalie Jitariuc, Alexandr Secrier
  • Mandat european de arestare. Cerere de pronunțare a unei decizii preliminare. Retragerea cererii. Efecte/ Simona Franguloiu, Nicoleta-Elena Hegheș
  • Конституционно-правовые модели территориальной автономии в европейских государствах: сравнительный анализ/ Анатолий Костромицкий
  • Integrarea în UE și impactul asupra angajamentului organizațional în Moldova: provocări și oportunități/ Lorina Buga, Svetlana Mihăilă
  • Utilizarea strategică a fondurilor ue pentru îmbunătățirea sistemului judiciar din Moldova/ Ludmila Goncearenco
  • Integrarea europeană din perspectiva economiei educației/ Andrei Munteanu
  • Конкурентоспроможність харчової промисловості україни в умовах війни та інтеграції до Eвропейського Cоюзу/ Оlena BOKIY, Kateryna DANILOVA


 37  E- 25   III- 147085

 "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor" = Multicultural education, training space for values education: Conferința științifică națională cu participare internațională,  Ediția a 2-a, 5-6 decembrie 2024 / Barbăneagră Al. etc.; com. org. : Svetlana Dermenji etc.];  Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova; Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă"- Chișinău : [s. n.] , 2024 (CEP UPSC) . - 330 p. -ISBN: 978-9975-46-967-8; Idem [Resursa electromica]- URL: https://conferinte.stiu.md/sites/default/files/evenimente/culegere%20EDUCA%C5%A2IA%20MULTICULTURAL%C4%82.pdf

În contextul globalizării și al interconectării culturale, educația multiculturală devine un pilon esențial în formarea generațiilor viitoare. Conferința națională cu participare internațională, intitulată „Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor”, ediția a II-a, s-a  desfășurat în spiritul acestei viziuni, contribuind la promovarea diversității culturale și la consolidarea valorilor fundamentale care stau la baza comunicării și colaborării internaționale.

Organizată în cadrul Subprogramului de Cercetare și Inovare, această ediție a conferinței a oferit o platformă de schimb de idei, experiențe și practici inovatoare în educația valorilor, orientată spre formarea cadrelor didactice pentru comunicarea multilingvă într-un context intercultural dinamic.

Articolele incluse în această ediție reflectă contribuțiile variate și abordările interdisciplinare ale cercetătorilor și practicienilor din diferite spații culturale și educaționale.

Beneficiarii acestei conferințe și ai materialelor publicate vor fi, în principal:
  • Cadrele didactice – Profesorii și educatorii din diverse medii culturale și lingvistice, care vor dobândi noi cunoștințe și abilități pentru a integra educația multiculturală în activitățile lor didactice și pentru a promova valorile toleranței, respectului și empatiei în rândul elevilor.
  • Studenții și masteranzii – Prin intermediul profesorilor formați, elevii, studenții și masteranzii vor beneficia de un mediu educațional care sprijină comunicarea multilingvă și valorifică diversitatea culturală. Acest lucru îi va ajuta să dezvolte competențe interculturale și o mai bună înțelegere a lumii din jur.
  • Comunitatea educațională – Instituțiile de învățământ și comunitățile educaționale în ansamblu vor avea de câștigat prin adoptarea unor strategii inovatoare și a unor perspective noi în educație, contribuind la formarea unor cetățeni deschiși și implicați în societate.
  • Cercetătorii și practicienii din domeniul educațional vor beneficia de schimbul de idei și experiențe, care va stimula inovarea în educație și va aduce noi perspective asupra comunicării interculturale și multilingve.
  • Factorii decizionali în educație – Rezoluția, rezultatele și concluziile  conferinței pot influența politicile educaționale, încurajând crearea unor cadre de învățare, care să promoveze diversitatea și să susțină comunicarea interculturală, aliniindu-se cerințelor educaționale moderne.
Din cuprins:
  • Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor interuniversitare fără frontiere/ Necula Gina, Dermenji Svetlana 
  • Descoperirea euristică a cunoștințelor în context intercultural/ Solcan Angela, Sava Anastasia 
  • Aspecte didactice ale multilingvismului actual/ Dermenji Svetlana, Neaga Liliana  
  • Competența interculturală - dimensiuni conceptuale și aplicabilitate în procesul educațional/ Porubin Camelia
  • Multilingvismul în educația valorilor studențești/ Dermenji Svetlana, Neaga Liliana, Țîmbaliuc Elena 
  • Sfide e opportunità nel promuovere il multilinguismo e le competenze interculturali/Culea Uliana 
  • Impactul educației multiculturale asupra dezvoltării competențelor sociale și emoționale ale elevilor/Herța Lilia
  • Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor in cadrul programelor de masterat/ Dermenji Svetlana, Ruseva Cristina, Florea Maria
  • Interactive teaching and learning techniques in the context of multicultural education/ Golubovschi Oxana 


94 (4) G-94  I-1299157

Guida, Francesco. Cealaltă jumătate a Europei : de la Primul Război Mondial până în zilele noastr. Francesco Guida; trad. din it. de Aurora Firţa-Marin.- București : Humanitas, 2023.- 381 p. - ISBN: 978-973-50-7928-4

Cuprins: https://humanitas.ro/assets/media/cealalta-jumatate-a-europei.pdf 
"Cartea lui Francesco Guida, profesor de istoria Europei central - rasaritene cu o indelungata cariera universitara, ofera o privire de ansamblu dinamica asupra situatiei politice si sociale a tarilor din Europa Centrala si de Est in epoca interbelica, cu ascensiunea liberal-democratiei urmata de scurta si sangeroasa paranteza a regimurilor de extrema dreapta, apoi de-a lungul celor peste patruzeci de ani de regim totalitar sub umbrela Moscovei si in perioada imediat urmatoare caderii comunismului, marcata de reinstaurarea democratiilor, de economia de piata, dar si de noi tensiuni, pana la aderarea la Uniunea Europeana, intre 2004 si 2007, a majoritatii acestor tari. 
Privita in context european si in paralel cu evolutiile din Grecia, Albania, Bulgaria, Iugoslavia, Cehoslovacia, Ungaria, Polonia si Tarile Baltice, istoria recenta a Romaniei cunoaste la randu-i noi si utile clarificari." - SERBAN MARIN
"Acum, razboiul in Europa de Est pune la incercare rezistenta aderarii la Uniunea Europeana a statelor care au indurat regimul comunist si influenta sovietica vreme de aproape 45 de ani si pune in discutie insesi validitatea si vitalitatea proiectului de unificare europeana. Daca mi-e ingaduit, autorul acestei carti isi doreste ca toate statele si popoarele Europei sa depaseasca cu bine aceasta incercare, pentru ca unificarea continentului sa fie deopotriva politica, economica si culturala.
Sperăm că prezentarea din capitolele acestei carti, pe cat posibil critică, a unui veac de istorie poate contribui la mentinerea unei amintiri vii și clare a dinamicilor ce au dus in secolul al XXI-lea, la o nouă confruntare între Est si Vest, neașteptată pentru mulţi, dar nu întru totul nouă: e suficient să ne gândim chiar și numai la Europa de la jumătatea secolului al XIX-lea cu a ei foarte răspândită « peur des Moscovites » și la Războiul Rece din secolul XXI.   
Generalizând, cititorul care va dori va putea, printr-un exercitiu critic adecvat, să raporteze automat discursul istoric si evenimentele la care acesta face trimitere la evoluţiile din ultimii ani caracterizaţi de accelerarea bruscă a dinamicilor politice (și economice)" - FRANCESCO GUIDA

Din Epilog
Aderarea la Uniunea Europeană a marii majorităţi a acestor tari este un simbol nu numai al acceptării unui model, asa cum s-a arătat mai sus, și al plasării în cadrul politicii internationale, ci şi al depăşirii tuturor problemelor cu care aceste state s-au confruntat în secolul XX si al inapoierii traditionale și aproape omniprezente in comparatie cu alte regiuni ale Europei.

821.135.1 / C-52  III-147457

Ioana Chicet-Macoveiciuc/ Ema și Eric descoperă Europa. Experiențe surprinzătoare în Nord și în Vest,  Bucureşti : Didactica Publishing House, Il. de Lavinia Trifan . Vol. 1. -  2024.- 76, [4] p.- ISBN: 978-606-048-656-5

Aceasta carte din seria "Iubim să călătorim ", îi poartă pe Ema și Eric într- o aventură amuzantă și educativă prin cele mai reprezentative locuri din Europa.
  • Unde gasesti cel mai frumos parc de distractii din Europa? 
  • In ce tara poti gusta cel mai bun desert?
  •  Cat dureaza sa vizitezi noua tari?
Daca aceasta este prima carte din serie pe care o citesti sau deja esti prieten cu fratii Ema si Eric, noua aventura prin nordul si vestul Europei te va cuceri, fie ca esti mare sau mai mic! De ce? Pentru ca e plina de intamplari amuzante si descoperiri interesante, pentru ca te va incuraja sa explorezi, sa fii curios si sa astepti cu nerabdare calatoriile, indiferent ca sunt la Bruxelles sau mai aproape de casa ta, in curtea bunicilor.
Familia Pofticiosilor viziteaza cu masina, cu avionul, cu barca, cu bicicleta si pe jos noua tari: Cehia, Finlanda, Suedia, Norvegia, Danemarca, Belgia, Olanda, Germania, Elvetia. Nu rateaza muzee, parcuri de distractii, gradini, castele si paduri. Ema, Eric si parintii lor aduna amintiri de neuitat si cresc impreuna, asa cum vei face si tu citind aceasta carte! Calatorie placuta! - Ioana Chicet-Macoveiciuc.


351 / S-81 I-1298898
Întărirea capacității administrative : Dezvoltarea sistemului național de evaluare a intervențiilor publice în România : design organizațional, cultură și capacitate de evaluare / Ana-Maria Stăvaru.- București : Tritonic, 2015. - 234 p. - ISBN: 978-606-749-941-1

Pe fondul lipsei unei legături directe și vizibile între cheltuirea banilor publici și cetățeni și în contextul nevoii de îmbunătățire a intervențiilor publice, lucrarea analizează starea de fapt privind utilizarea evaluării în administrația publică centrală românească.

Pornind de la consolidarea evaluării ca disciplină, în prima parte sunt aduse în discutie principalele paradigme care au ghidat domeniul evaluării. Ulterior, sunt analizate presiunea Uniunii Europene în directia dezvoltării capacității administrative, dezvoltarea cadrului de elaborare a politicilor publice, și, respectiv, eșecul institutionalizării evaluării politicilor publice.
Prin aplicarea Abordarii Sistemice (Systems Thinking), au fost investigate, la nivelul ministerelor din Guvernul Romaniei si al Secretariatului General al Guvernului, 20 de dimensiuni ce contureaza cele patru componente ale sistemului national de evaluare a interventiilor publice ? scopul, structura, cultura si procesele, furnizand o imagine actuala asupra maturitatii sistemului de evaluare din Romania la nivelul guvernamental central. Pornind de la raportul dintre evaluarea programelor din fonduri europene si evaluarea interventiilor finantate din bugetul national, lucrarea ofera o proiectie a design-ului organizational al unei Agentii Nationale de Evaluare.

Din cuprins:
  • Capitolul I- Evaluarea- o disciplină sau o transdisciplină ?
  • Capitolul II- Evaluarea în condiții de complexitate- o abordare sistematică
  • Capitolul III  Starea de fapt a sistemului de evaluare din România- nivelul guvernamental central
Capitol include două subcapitole, primul analizarea aportului extinderii Uniunii Europene la vizând instituţionalizarea practicilor evaluării la nivel naţional in acest scop sunt aduse in discuţie presiunea europeană în direcţia dezvoltări capacităţii administrative, dezvoltarea cadrului de elaborare politicilor publice, si respectiv, eșecul instituţionalizării evaluării politicilor publice.

1. Aportul extinderii Uniunii Europene la instituționalizarea practicilor evaluării la nivel național 1.1.Presiunea europeană în direcţia dezvoltării capacităţii administrative
1.2.Dezvoltarea cadrului de elaborare a politicilor publice
1.3.Eșecul instituționalizării evaluări politicilor publice
2. Investigarea maturităţii sistemului national de evaluare a intervenţiilor publice - nivelul guvernamental Central
2.1.Dimensiuni ale maturităţii sistemului deevaluare a intervenţilor publice
  • Capitolul IV  Design-ul organizațional al Agenției Naționale de Evaluare


327(478) / D-92 I-1299149

Republica Moldova la răscruce de lumi / Josette Durrieu, Florent Parmentier; pref. de Jean-Pierre Raffarin ; postf. de Jean-Pierre Chevènement și Catherine Lalumière ; trad. din fr. de Florin Milian.- Chișinău : Cartier , 2021.- 156 p. - ISBN: 978-9975-86-519-7

Detalii - 


„Această lucrare este despre diplomația parlamentară în acțiune într-un teritoriu în care ignoranţa duce la strategii riscante, care constituie adesea factori de tensiune. La răscruce de lumi, Republica Moldova nu trebuie să fie terenul de joacă şi de influenţă al marilor puteri. Republica Moldova este puntea de legătură între Uniunea Europeană şi Rusia, iar diplomaţia parlamentară activă desfăşurată de Josette Durrieu întăreşte dialogul menit să evite conflictele inutile.” (Jean-Pierre Raffarin, fost prim-ministru)

„Josette Durrieu şi Florent Parmentier ne-au zugrăvit, în tuşe succesive, un portret, aproape impresionist, al Republicii Moldova. o ţară de mărimea Belgiei, în epicentrul celor Trei Rome, o insulă de latinitate pierdută într-un ocean slav, o limbă (română), dar şi o istorie, cea a Basarabiei, prinsă între Imperiul Otoman şi Imperiul Rus, între România şi URSS, între Uniunea Europeană şi Federaţia Rusă, o situaţie geografică originală pe malul râului Nistru şi în apropierea Odesei, nu în ultimul rând, o dorinţă de independenţă ce-şi are rădăcinile în sentimentul de a nu fi nici in Occident, nici în Est, ci alcătuind o punte între două părţi ale Europei.” (Jean-Pierre Chevenement, )

„Scurt pe doi, Republica Moldova însăşi este o Europă la scară redusă ce rezumă problemele şi contradicţiile pe care Europa trebuie să le rezolve pentru ca numeroasele popoare care coexistă pe teritoriul său să trăiască împreună, în pace şi prosperitate. Lucrarea lui Josette Durrieu şi Florent Parmentier e bogată în informaţii precise şi reflecţii asupra acestor realităţi complexe. Totodată această carte se citeşte şi ca un roman de aventuri.” (Catherine Lalumiere, fost ministru şi fost secretar general al Consiliului Europei).

Cuprins:
Prefaţa de Jean-Pierre Raffarin, fost prim-ministru
Introducere
  • Partea întâi- ESEU DESPRE MOLDOVA
Capitolul 1. Cum se ajunge în Moldova
Moldova în ,zona de reşedinţă"
Franţa, a doua casă pentru basarabeni
Basarabenii porniţi să cucerească Lumea Nouă: Canada, Statele Unite si Argentina
Rusia, Germania și Basarabia
Emigraţia modernă
Capitolul 2. Dacă mi s-ar povesti Moldova
Călătorii medievali, Voltaire, Cantemir şi Tintin
Emmanuel de Martonne si Henri Barbusse: o dezbatere franceză
Poldévie și Moldova, subiect de glumă
Capitolul 3. Câte Rome, tot atâtea drumuri
De la Roma la Bizant
Latinii care se confruntă cu ,,a treia Romă"
Partea francofonă a Moldovei
  • Partea a doua O SENATOARE FRANCEZA ÎN REPUBLICA MOLDOVA
Capitolul 4. Josette Durrieu, trimisul special
Capitolul 5. Ce caută o senatoare franceză... in Găgăuzia?
Capitolul 6. Transnistria, generalul Lebed... Ca Polifem in peștera sa
Capitolul 7 Transnistria si Armata a 14-a rusă. Smirnov și grupul Ilascu
Capitolul 8. Incotro se îndreaptă Transnistria? Între izolare, ,,capitalism de contrabandă" și strategia de liber- schimb

Incotro se îndreaptă Transnistria, după încheierea epocii Smirnov.?
Planul Kozak din 2003
EUBAM (Misiunea Uniunii Europene de Asistenţă Frontalierð)
Capitolul 9. Marșul lung spre democrație
Așa iese la rampă și se pune în mişcare o nouă generaţie de lideri politici
Perioada 2002-2005 este tumultuoasă
Dezbaterea parlamentară trebuie să aibă loc in Parlament!
Noi alegeri legislative vor avea loc pe 29 iulie 2009.
Care sunt alternativele politice în joc?
Ascensiunea laborioasă și metodică a lui Marian Lupu
În 2010, criza politică a fost, pe moment, ţinută sub control în Republica Moldova
Unde se află tara cu adevărat? In funcţie de ce criteri se stabileşte clasificarea sociopolitică a partidelor si a cetăenilor?
Capitolul 10. Corupţie și scandaluri bancare. Oligarhi sunt instalaţi
Dar occidentalii, ei ce-au spus?
Dar unde a dispărut Marian Lupu? Este la Curtea de Conturi!
Capitolul 11. Moldova, o naţiune imaginară?
Limba noastră
  • Partea a treia
Epilog. Interviu pe două voci
Postfaţă de Jean-Pierre Chevènement, fost ministru
Postfață de Catherine Lalumière, fost ministru si fost secretar general al Consiliului Europei (1989-1994)



339.1 / M-43  III-147149
Politica concurențială : aspecte teoretice și practice / Maxim Ion, Lașcov Victor, Bulmaga Olga; [red. șt. : Șavga Larisa] Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova - Iași : PIM, 2024. - 376 p. - ISBN: 978-606-13-8642-0


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti