Mediul digital modelează viața copiilor în mai multe moduri, creând oportunități și riscuri pentru bunăstarea lor și pentru a se bucura de drepturile omului.
Acest lucru se aplică în viața de zi cu zi, dar și din ce în ce mai mult în mediile educaționale în care sunt utilizate instrumente destinate predării, supravegherii, evaluării copiilor, fără ca actorii implicați să fie întotdeauna conștienți de provocările din viața privată a copiilor și de protecția datelor personale.
Introducerea instrumentelor digitale în clasă, de fapt, deschide porțile școlii către o gamă largă și un volum mare de părți interesate care interacționează cu activitățile zilnice ale copiilor. Majoritatea dispozitivelor și aplicațiilor, software-ului și platformelor de învățare, adoptate în medii educaționale, sunt dezvoltate de diverși actori comerciali privați.
Liniile directoare privind protecția datelor copiilor într-un cadru educațional vizează sprijinirea organizațiilor și a persoanelor în contextul educației pentru a respecta, proteja și îndeplini drepturile de protecție ale datelor copilului în mediul digital, în cadrul articolului 3 al Convenției 108 actualizate. (mai frecvent denumită „Convenția 108+”) și în conformitate cu instrumentele CoE, inclusiv recomandările CM / Rec (2018) 7 cu referire la liniile directoare privind copiii în mediul digital.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu