Patrimoniul cultural poate oferi tinerilor multe oportunități de educație și implicare. Acesta poate promova dialogul între culturi și generații diferite, poate oferi sentimentul unei înțelegeri comune a deosebirilor și asemănărilor și, totodată, poate stimula aprecierea diversității culturale.
Această resursă educațională în domeniul patrimoniului cultural, având ca grup-țintă elevii cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani, a fost creată cu scopul de a răspunde la următoarele întrebări:
- Putem construi un viitor comun prin celebrarea și recunoașterea patrimoniului cultural unic și divers al Europei, ai cărui beneficiari suntem?
- Cum îi putem ajuta pe tineri să celebreze, să descopere și să simtă pe propria lor piele bogăția patrimoniului cultural comun al UE?
Aceste materiale didactice vă permit să descoperiți împreună cu elevii dumneavoastră diverse forme ale patrimoniului cultural din imediata apropiere - sunt propuse idei concrete pentru activități școlare și extrașcolare.
- ce este patrimoniul cultural și de ce este important să-l prețuim și să-l păstrăm?,
- ce este patrimoniul cultural european și de ce este promovat dincolo de granițele naționale?, putem construi un viitor comun prețuind și recunoscând patrimoniul cultural european ?
Setul de instrumente este ușor de utilizat și oferă idei concrete pentru activități atât în interiorul cât și în afara sălii de clasă. Acesta îi dotează pe profesori cu două planuri de lecție interesante: primul prezintă tema patrimoniului cultural într-un mod distractiv, iar al doilea invită elevii să descopere patrimoniul cultural european prin proiecte practice.
În plus, elevii sunt, de asemenea, invitați să joace un joc online „Detectivii patrimoniului cultural” în perechi sau grupuri. Jocul are două niveluri de dificultate, adaptate pentru elevii cu vârsta între 10 și 12 de ani, respectiv între 13 și 15 ani. Sunt abordate subiecte legate de patrimoniul cultural european, putând fi astfel un punct de pornire pentru discuții cu privire la semnificația sa. Se joacă în perechi sau în grupuri, profesorii având rolul facilitatori.
Cartea pune la dispoziția profesorilor și elevilor o varietate de resurse și idei concrete de activități didactice pe această temă, precum și de activități desfășurate în afara comunității școlare. Proiectele eTwinning sunt dovada vie a faptului că patrimoniul cultural poate oferi copiilor și tinerilor numeroase oportunități educaționale și de participare.
Obiectivul aceste cărți este de a prezenta aspectele variate ale patrimoniului cultural și de a oferi exemple de proiecte eTwinning și idei pentru activități axate pe patrimoniul cultural
In prima parte veți afla ce înseamnă patrimoniu cultural și veți fi familiarizați cu abordarea educațională a interpretării patrimoniului.
Cea de-a doua parte prezintă exemple de proiecte eTwinning axate pe aspectele tangibile, intangibile, digitale și naturale ale patrimoniului cultural.
Cea de-a treia parte a cărții vă prezintă resursele puse la dispoziție de Europeana, platforma digitală a Uniunii Europene dedicată patrimoniului cultural. De asemenea, vă oferă idei de activități didactice specifice diferitelor discipline, de la istorie la astronomie, de la matematică la limbi străine. În ultima parte veți afla cum pot descoperi elevii noștri istoria și patrimoniul cultural cu ajutorul resurselor puse la dispoziție de Casa Istoriei Europene. De asemenea, veți afla cum Acțiunea eTwinning și școlile UNESCO pot promova patrimoniul cultural, organizând activități în cadrul și în afara comunității școlare.
Patrimoniul cultural este un subiect vast, care vă poate servi drept sursă de inspirație pentru nenumărate activități creative organizate cu elevii dumneavoastră. Prin intermediul acestui volum, noi vă oferim surse de inspirație, promovarea și susținerea culturii și patrimoniului european în școli depinde de dumneavoastră.
Cultural heritage and its educational implications: a factor for tolerance, good citizenship and social integration
Îndrumător Să învățăm să dialogăm și să reflectăm cu ajutorul patrimoniului cultural / School Education Gateway.- 14 octombrie 2020 - 3p.Profesorii sunt receptivi la ideea de a vorbi despre patrimoniul cultural cu elevii lor, însă există incredibil de puține cunoștințe teoretice despre implicațiile și influența culturii asupra dezvoltării copiilor. Acest ghid prezintă câteva resurse și abordări care vor permite contextualizarea subiectului.
- Patrimoniul cultural: ar putea să nu fie ceea ce vă imaginați
- Patrimoniul cultural se prezintă în multe forme
- Patrimoniul și vizitele în muzee
- Patrimoniul și activismul
- Patrimoniul și dezvoltarea profesională
- Resurse suplimentare
Educația pentru patrimoniu se bazează pe învățarea în muzee, în centrele de patrimoniu și în diferite contexte de educație informală, precum și pe învățarea non-formală, cum ar fi întâlnirile sociale și învățarea intergenerațională în familii. Cu toate acestea, este importantă și introducerea patrimoniului în educația formală. Patrimoniul cultural este o resursă de învățare și un mijloc de comunicare valoros și puternic, care poate fi utilizat în diferite moduri pentru a ilustra practicile și valorile culturale și pentru a pleda pentru coeziune socială și interculturală. Acest manual este un rezultat al experiențelor pilotării Hub-ului școlar al patrimoniului. Este construit parțial pe pachetul didactic original, care a fost dezvoltat în continuare pe baza feedback-ului participanților și a analizei datelor colectate, precum și îmbogățit cu experiențe acumulate și contribuția profesorilor.
Manualul sprijină aplicarea practică a metodologiei..... https://cpescmdlib.blogspot.com/2020/11/coe-e-publicatii-recente-manual-de.html
Predarea cu Europeana. Cele mai bune practici pentru 2019 - 2020 =Teaching with Europeana best practices 2019 - 2020/ Europeana, European Schoolnet . - Bruxelles, 2020. - 228p.
Publicația își propune să inspire și să sprijine crearea de activități de învățare privind promovarea integrării patrimoniului cultural digital în activitățile educaționale.
Cartea este disponibilă în Sala de lectură CPESC
Aceste instrumente de lucru sunt realizate și adaptate pe baza ghidului de resurse educaționale despre Patrimoniul Mondial pentru profesori, pregătit în cadrul Proiectului educațional al tineretului pentru Patrimoniul Mondial din cadrul UNESCO și intitulat Patrimoniul Mondial în Mâini Tinere – Un ghid de resurse educaționale pentru profesori. Activitățile prezentate în cadrul Caietelor de lucru pot fi adaptate și dezvoltate în funcție de specificul local și de nevoile elevilor.
2. Spațiu construit versus cadru natural
3. Poveștile clădirilor
4. Patrimoniul, între protejare și distrugere
5. Patrimoniu local sau patrimoniu universal?
6. Moda în arhitectură
7. Profesii, meserii și antreprenoriat
8. Utilizarea spațiilor de patrimoniu
9. Patrimoniu, dezvoltare locală și turism
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu