Media, elections and gender = Mass-media, alegerile și egalitatea de gen: Studiu privind acoperirea mass-mediei a alegerilor, cu un accent specific pe egalitatea de gen / Comitetul de experți privind pluralismul mass-media și transparența instituției media (MSI-MED) . - Strasbourg, 2017. - 29 p. [Accesat la 25.08.2020].
Acest studiu explorează modul în care politicienii de sex masculin și feminin sunt înfățișați în mass-media în timpul campaniilor electorale și în ce măsură reprezentarea genului în timpul alegerilor influențează deciziile alegătorilor.
Acesta constă într-o revizuire a rapoartelor de cercetare existente și o imagine de ansamblu asupra practicilor actuale din statele membre ale Consiliului Europei. Studiul demonstrează că în timp ce politicienii de sex feminin, în general, primesc mai puțină atenție din partea mass-mediei în raport cu omologii lor de sex masculin, genul acestora reprezintă adesea centru de dezbatere.
Mai mult decât atât, mesajele electorale sunt încadrate în mare parte de jurnaliștii de sex masculin, editori și experți, nivelul sau promovarea femeilor în funcții de răspundere rămâne a fi relativ scăzut.
Studiul reafirmă necesitatea de a integra egalitatea de gen și de a o încadra în toate aspectele legate de mass - media în alegeri, inclusiv prin punerea în aplicare a standardelor existente ale Consiliului Europei, precum și prin educație și cercetarea media.
Vezi de asemenea și http://cpescmdlib.blogspot.com/2018/05/coe-e-publicatii-internetul-si.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu