Versiunea în limba engleză - https://rm.coe.int/resilience-journal-for-adolescents/1680b08003
REZILIENȚA este abilitatea de a te „recupera” după situații și momente dificile, de a încerca lucruri noi, de a recunoaște punctele forte, capacitățile, emoțiile, de a îmbunătăți abilitățile de comunicare și de a învăța cum să ceri ajutor de la alții atunci când este necesar. Reziliența nu se dobândește la naștere, ci mai degrabă se învață și se dezvoltă.
JURNALUL nu este doar un spațiu pentru scris, ci și un instrument care îi ajută pe copii să se înțeleagă mai bine pe ei înșiși și să își dezvolte reziliența emoțională, încrederea și respectul de sine.
DE CE ESTE IMPORTANT JURNALUL REZILIENȚEI? Jurnalul rezilienței pentru adolescenți îi ajută pe aceștia să se descopere, să se înțeleagă și să se accepte pe ei înșiși precum și să învețe cum să facă față provocărilor și situațiilor din viață într-un mod pozitiv și util. În acest fel, adolescenții își recunosc propriile reacții care au loc în corpul, emoțiile și gândurile lor, care le afectează adesea starea de spirit și comportamentul. În timpul utilizării Jurnalului, adolescenții își recunosc propriile forțe și emoții în fiecare pas pe care îl fac, în fiecare cuvânt pe care îl scriu, simbol pe care îl desenează, propoziție pe care o finisează, în fiecare poveste scrisă, precum și în timpul liber și în timpul relaxării.
CUM SE UTILIZEAZĂ JURNALUL REZILIENȚEI?
• Cadrele didactice, psihologii și alte persoane de încredere care înțeleg noțiunea de stres și traumă le prezintă adolescenților importanța utilizării Jurnalului rezilienței.
• Metodologia Jurnalului recunoaște faptul că fiecare adolescent este unic, deoarece poate răspunde la aceleași întrebări, instrucțiuni, sarcini, în felul său unic, recunoscându-și propriile reacții și puncte forte, căutând soluții care i se potrivesc. În cadrul acestuia se utilizează un limbaj și simboluri care să îi descrie.
• Adolescenții pot folosi Jurnalul cel puțin o dată sau de două ori pe săptămână, sau chiar mai frecvent, în funcție de nevoile, motivația și disponibilitatea lor.
• Este necesar să se asigure un timp dedicat conversațiilor cu adolescenții despre realizările și schimbările lor în timpul procesului de utilizare a Jurnalului rezilienței, pentru a-i încuraja să continue și pentru a-i felicita.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu