Votează neconvențional: Set de instrumente pentru organele electorale privind creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor / Direcția Alegeri și Democrație Participativă (DG Democrație); Dialog cu Cetățenii și Schimbare; Consiliul Europei. - Chișinău: Oficiul Consiliului Europei la Chișinău, 2023. - 38 p. /Accesat la 15.02.2024/.
Disponibil: https://rm.coe.int/vote-outside-the-box-ro/1680aa5228
În ultimele decenii, în cadrul multor democrații, participarea tineretului la vot a înregistrat niveluri istorice minime. Acest lucru i-a determinat pe unii să afirme că tineretul nu este interesat de politică – cu toate acestea, cercetările recente au demonstrat că acest lucru nu este, în mod necesar, adevărat. În schimb, tineretul este foarte motivat din punct de vedere politic, dar are un nivel scăzut de încredere și convingere în organizațiile formale reprezentative ale democrației, preferând adesea să își exprime convingerile politice prin forme alternative de participare, cum ar fi voluntariatul și activismul.
Setul de instrumente este conceput pentru a permite Organelor Electorale să dezvolte abordări strategice în ceea ce privește creșterea gradului de conștientizare privind procesele electorale și pentru a consolida cunoștințele electorale în rândul tinerilor în calitate de potențiali alegători care votează pentru prima dată.
De asemenea, această publicație poate fi relevantă pentru alte organisme interesate de acest lucru, cum ar fi ministerele și instituțiile responsabile cu politicile pentru tineret și alți actori de stat și nestatali.
DESPRE AUTORI 5
DIRECTIA ALEGERI ȘI DEMOCRAȚIE PARTICIPTIVĂ (DG DEMOCRAȚIE) 7
PREZENTARE GENERALĂ A SETULUI DE INSTRUMENTE 9
CAPITOLUL 1
INTRODUCERE 11
Raționamentul și scopurile prezentului set de instrumente 11
Ce înțelegem prin tineret și de ce trebuie să ne concentrăm asupra acestuia? 11
CAPITOLUL 2 VALORIFICAREA PARADIGMEI URSO ȘI A INSTRUMENTULUI DE EVALUARE ECA A CONSILIULUI EUROPEI 13
Introducere 13
Paradigma URSO 13
Indicatori relevanți ai Bazei de date generale a indicatorilor 14
CAPITOLUL 3 CARE SUNT MĂSURILE DE „CREȘTERE A GRADULUI DE CONȘTIENTIZARE”? 17
Introducere 17
Care este schimbarea în ceea ce privește comportamentul tineretului, pe care încearcă să o creeze măsurile de creștere a gradului de conștientizare? 18
Ce fel de învățare este necesară pentru această schimbare de comportament? 18
Tipuri de măsuri de creștere a gradului de conștientizare 20
CAPITOLUL 4 DEZVOLTAREA UNUI PROFIL AL POTENȚIALILOR ALEGĂTORI TINERI CARE VOTEAZĂ PENTRU PRIMA DATĂ 23
Introducere 23
Ce date există privind prezența alegătorilor și cum pot fi acestea utilizate? 24
Tipuri de informații privind prezența la vot a alegătorilor 24
Ce trebuie analizat în cazul datelor privind prezența la vot 25
Analiza informațiilor privind prezența la vot a alegătorilor pe grupe de vârstă 25
Analiza informațiilor privind prezența la vot a alegătorilor în funcție de gen 27
Analiza informațiilor privind prezența la vot a alegătorilor, în funcție de locația geografică 28
Analiza prezenței la vot a alegătorilor: Continuarea 32
Cum se trece de la datele privind prezența la vot la identificarea non-votanților 33
Identificarea cunoștințelor, abilităților, valorilor și atitudinilor grupului(lor) țintă 35
Utilizarea datelor și cercetărilor existente 35
Utilizarea grupurilor țintă 36
CAPITOLUL 5 STABILIREA OBIECTIVELOR ȘI ALEGEREA TIPURILOR DE MĂSURI DE CREȘTERE A GRADULUI DE CONȘTIENTIZARE 39
Introducere 39
Stabilirea obiectivelor: Etapele de urmat 40
CAPITOLUL 6 PUNEREA ÎN APLICARE A CAMPANIILOR DE COMUNICARE PUBLICĂ ȘI DE PROMOVARE 43
Introducere 43
Principii cheie și prezentare generală 43
Instrucțiuni privind: Dezvoltarea mesajelor cheie 45
Instrucțiuni privind: Alegerea canalelor de livrare 46
Instrucțiuni privind: Implicarea altor părți interesate 47
CAPITOLUL 7 PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMELOR DE EDUCAȚIE CIVICĂ 51 Introducere 51
Principiile cheie și prezentarea generală a acestui tip de măsură 51
Resurse utile 53
Instrucțiuni privind: Implicarea altor părți interesate 53
CAPITOLUL 8 PRACTICI INSPIRAȚIONALE 55
CAPITOLUL 8 PRACTICI INSPIRAȚIONALE 55
Introducere 55
Practici conduse de Organele Electorale 55
Practica condusă de alți actori 57
CAPITOLUL 9 BIBLIOGRAFIE 59
VOTEAZĂ NECONVENȚIONAL: GHIDUL FORMATORULUI 61
Introducere 61
Scenariul formatorilor 61
ANEXA 1 EVALUAREA CAPACITĂȚII MICRO SWOT 65
ANEXA 2 ARBORELE DECIZIONAL 67
ANEXA 3 TABEL DE PLANIFICARE A OBIECTIVELOR SMART 69
Mai multe informații
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu