COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR referitoare la Strategia UE privind combaterea traficului de persoane 2021- 2025. - Bruxelles, 14.4.2021 COM(2021) 171 final. - 22 p.
Varianta electronica / Detalii : https://cpescmdlib.blogspot.com/2021/04/uee-publicatii-strategia-ue-privind.html
Strategia se axează pe:
- Reducerea cererii care favorizează traficul
- Destrămarea modelului de afaceri al traficanților, atât online, cât și offline
- Protejarea, sprijinirea și consolidarea capacității de acțiune a victimelor, cu un accent special pe femei și copii
- Promovarea cooperării internaționale
Varianta electronica / Detalii : http://cpescmdlib.blogspot.com/2021/03/ue-e-publicatii-strategia-ue-privind.html
Strategia UE de combatere a criminalității organizate 2021-2025 : COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU,
COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL
REGIUNILOR. - Bruxelles, 14.4.2021
COM(2021) 170 final. - 2021. - 34 p.
Disponibil:
Disponibil:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021DC0170&from=RO (accesat 24.01.2023)
Blondes , Emma Louise. Study to support the evaluation of the Directive on preventing and combating trafficking in human beings and protecting its victims and an impact assessment for a legislative proposal on the topic : Second Final Report for Acceptance / Emma Louise Blondes, Michaela Bruckmayer, Sara d’Auria [et al.]. - Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2023. – 79 p.
Studiu de sprijinire a evaluării Directivei privind prevenirea și combaterea traficului de ființe umane și protecția victimelor acestuia și o evaluare a impactului pentru o propunere legislativă pe această temă.
Obiectivul acestui studiu a fost de a evalua eficacitatea, eficiența, relevanța, coerența și valoarea adăugată a Directivei UE 2011/36/UE privind prevenirea și combaterea traficului de ființe umane (THB) și protecția victimelor acestuia. Prin cercetări detaliate și activități extinse de colectare a datelor, acest studiu și-a propus să ofere o analiză faptică și să identifice posibilele lacune și deficiențe ale cadrului actual. Constatările acestei analize au fost folosite pentru a identifica problemele și factorii care țin de lupta împotriva TFU, inclusiv provocările persistente legate de prevenirea și detectarea TFU, dificultățile întâmpinate de statele membre în eforturile lor de a combate TFU și lacunele în asistența acordată victimelor TFU.
Studiul a dezvoltat în continuare recomandări faptice, pentru posibile măsuri viitoare, atât legislative, cât și nelegislative, pentru a ajuta la abordarea lacunelor rămase. După evaluarea impactului potențial al măsurilor dezvoltate, studiul se încheie prin clasificarea și compararea opțiunilor de politică identificate. Studiul constată că cel mai eficient ar putea fi un pachet de politici care combină măsuri atât legislative, cât și nelegislative.
Actualizat iunie 2023
***
Prpi, Martina. Înțelegerea acțiunii UE împotriva traficului de persoane /Martina Prpi, EPRS | European Parliamentary Research Service . - European Parliament, 2023. - 12 p.
Disponibil:
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2021/690616/EPRS_BRI(2021)690616_EN.pdf
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2021/690616/EPRS_BRI(2021)690616_EN.pdf
In decembrie 2022 , Comisia Europeană a prezentat o propunere de revizuire a Directivei 2011/36/EU privind consolidarea legislației pentru combaterea traficului de persoane și o mai bună protecție a victimelor. In pofida unor progrese realizare în ultimii ani, a fost estimat că peste 7000 de persoane anual au devenit victime ale traficului de persoane în UE, pe când cifra reală poate fi mult mai mare fiindcă multe victime nu sunt depistate. Traficul de persoane nu este doar o infracțiune gravă și fără hotare, dar și o afacere profitabilă care răspunde cererii de servicii sexuale (și de altă natură). Infractorii exploatează persoanele vulnerabile (cel mai des copiii), obținând profituri înalte și având riscuri relativ scăzute. Vulnerabilitatea poate fi rezultatul mai multor factori, inclusiv socio-economici, iar migranții sunt deosebit de vulnerabili. Genul victimelor de asemenea este important deoarece femeile și bărbații sunt exploatați în mod diferit și în scopuri diferite. Femeile și fetele reprezintă un număr disproporționat de înalt de victime, atât la nivel global, căt și în UE, ale exploatării sexuale. Această formă de exploatare rămâne a fi dominantă in UE, deși sunt utilizate și alte forme, cum ar fi exploatarea prin muncă forțată și activități criminale. Pandemia COVID 19 și războiul din Ucraina au adus noi provocări pentru victime, amplificând de asemenea vulnerabilitatea celor mai expuși riscului. Traficanții, la fel ca și afacerile legale, au trecut în mare parte la modul de activitate digital. In eforturile sale de eradicare a traficului de persoane, UE nu a creat doar un cadru legal, care cuprinde o directivă anti-trafic și instrumente pentru apărarea drepturilor victimelor și prevenirea exploatării prin muncă, dar de asemenea a creat o rețea operațională de cooperare care implică agențiile descentralizate ale UE, care includ Europol, Eurojust, CEPOL și Frontex.
In plus, traficul de persoane constituie o prioritate in ciclul politicii UE pentru criminalitatea internațională organizată și gravă. Parlamentul European joacă un rol major, nu doar în elaborarea politicilor, dar și în evaluării implementării acestora.
Aceasta este o actualizare a briefingului scris de Piotr Bąkowski și Sofija Voronova in 2021.
In acest BRIEFING
- Ințelegerea fenomenului
- Actiunea UE și internațională împotriva traficului
- Poziția Parlamentului European
Actualizarea legislației UE privind combaterea traficului de persoane.
Anti-trafficking in human beings/ European Parliamentary Research Service (EPRS).- iunie 2023 - 8p.
Anti-trafficking in human beings/ European Parliamentary Research Service (EPRS).- iunie 2023 - 8p.
Disponibil:
Această IA susține propunerea de revizuire a Directivei din 2011 cu privire la prevenirea și combaterea traficului de persoane și protecția victimelor.
La modul general, se oferă o explicație detaliată și completă a problemei, a scopului, conducătorilor și necesității de a acționa la nivelul UE.
La modul general, se oferă o explicație detaliată și completă a problemei, a scopului, conducătorilor și necesității de a acționa la nivelul UE.
Prpi, Martina. Prevenirea și combaterea traficului de persoane: Briefing/ Martina Prpic, | European Parliamentary Research Service (EPRS).- iunie 2023 - 9p.
Disponibil:
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2023/749775/EPRS_BRI(2023)749775_EN.pdf
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2023/749775/EPRS_BRI(2023)749775_EN.pdf
La 19 December 2022, Comisia Europeană a înaintat propunerea pentru revizuirea vizată a Directivei 2011/36/EU, care constituie principalul instrument UE de combatere a traficului de persoane și protecție a victimelor. In pofida progresului realizat în combaterea acestei infracțiuni, Comisia raportează că, în mediu, 7000 persoane anual devin victime ale traficului de persoane în UE și că această cifră pare a fi mai degrabă vârful unui ghețar. În plus, formele de exploatare au evoluat în timp și s-au adaptat la noul mediu. Spre exemplu, rețelele criminale acum utilizează posibilitățile oferite de noile tehnologii pentru a recruta victime. Recent, invazia Rusiei în Ucraina a generat o deplasare masivă a femeilor și copiilor și a creat noi oportunități pentru organizațiile criminale. În timp ce marea majoritate a victimelor traficului pentru exploatare sexuală sunt femei și fete, bărbații sunt mai mult victime ale traficului pentru exploatare prin muncă, răspândirea acestui tip de trafic fiind în creștere, sau sunt forțați să comită acțiuni criminale.
În acest context, Comisia propune un set de amendamente care să consolideze regulamentele curente, să armonizeze în continuare prevederile în toate Statele membre astfel încât să fie redusă cererea, și să colecteze date modeste și statistici.***
Proposal for a
DIRECTIVE OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL
amending Directive 2011/36/EU on preventing and combating trafficking in human
beings and protecting its victims = Propunerea de directivă a Parlamentului European și a Consiliului privind prevenirea și combaterea traficului de persoane și protejarea victimelor acestuia. - Brussels, 19.12.2022
COM(2022) 732 final. - 23 p.
Varianta electronica / Detalii :
Normele actualizate vor oferi instrumente mai puternice pentru ca autoritățile de aplicare a legii și cele judiciare să investigheze și să urmărească penal aceste noi forme de exploatare, de exemplu, prin asigurarea faptului că utilizarea cu bună știință a serviciilor furnizate de victime ale traficului de persoane constituie o infracțiune.
Third-country national victims of trafficking in human beings: detection, identification and protection. - European Migration Network Study, 2022. – 59 p.
Disponibil : https://home-affairs.ec.europa.eu/system/files/2022-04/EMN_report2022_trafficking-in-human-beings_updated_final.pdf (accesat 23.01.2023)
Victime naționale ale traficului de ființe umane din țările terțe: depistare, identificare și protecție
Cum abordează statele membre ale UE, Norvegia și Georgia traficul cu persoane din țările terțe?
Cel mai recent studiu al Rețelei Europene de Migrație cartografiază cadrul la nivelul UE și la nivel național relevant pentru detectarea, identificarea și protecția presupuselor victime.
Acest studiu își propune să cerceteze practicile naționale de detectare, identificare și protecție a cetățenilor țărilor terțe devenite victime ale traficului de ființe umane între 2015 și 2020. Studiu acoperă resortisanții țărilor terțe care sunt solicitanți de azil, aflati în situație neregulamentară și care dețin o autorizație valabilă de ședere pe teritoriul unui stat membru al UE, Norvegia și Georgia (permis de ședere sau viză temporară).
Studiul se adresează factorilor de decizie la nivel național, european și internațional, dar și reprezentanților unor industrii specifice, organizațiilor societății civile, mediului academic. Studiul își propune să completeze și să actualizeze concluziile altor rapoarte și studii relevante ale Comisiei Europene și să contribuie la evaluarea de către Comisia Europeană a Directivei anti-trafic.
Report on the progress made in the fight against trafficking in human beings (Fourth Report) : Report From The Commission To The European Parliament, The Council, The European Economic And Social Committee And The Committee Of The Regions. - Brussels, 2022. – 18 p.
Disponibil : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52022DC0736&from=EN (accesat 23.01.2023)
Raport referitor la progresele înregistrate în lupta împotriva traficului de ființe umane (al patrulea raport).
Traficul de persoane este o infracțiune transfrontalieră, care afectează toate statele membre. Rămâne o amenințare gravă în UE, în pofida progreselor înregistrate în ultimii ani pentru combaterea acesteia. Raportul privind progresele înregistrate în combaterea traficului de persoane oferă o imagine de ansamblu, bazată pe fapte, a aspectelor-cheie privind traficul de persoane în UE
Statistics and trends in trafficking in human being in the European Union in 2019-2020 : Commission Staff Working Document. - Brussels, 2022. – 18 p.
Disponibil : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52022SC0429&from=EN (accesat 23.01.2023)
Statistici și tendințe ale traficului de ființe umane în Uniunea Europeană în perioada 2019-2020.
Disponibil :
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2022/653664/EXPO_STU(2022)653664_EN.pdf (accesat 26.01.2023)
Instrumente de politică externă pentru a aborda sclavia modernă și munca forțată.
Lucrarea prezintă concluziile unui studiu privind măsurile de politică externă adoptate de Uniunea Europeană și de partenerii care au aceleași opinii în ceea ce privește abordarea sclaviei moderne în țările terțe. Studiul are scopul de a sprijini Parlamentul European în monitorizarea acțiunii externe a UE și inițierea perfecționării instrumentelor de politică externă existente sau adoptarea de noi instrumente legate de munca forțată și sclavia modernă. Studiul oferă o trecere în revistă a diferitelor instrumente de politică externă de care dispune UE pentru a contribui la eradicarea sclaviei moderne și a muncii forțate în țările terțe și evaluează factorii care inhibă sau contribuie la eficacitatea acestor măsuri în practică. Analiza acoperă domenii-cheie de preocupare pentru politica externă legate de sclavia modernă în domeniile comerțului, dezvoltării și politicii externe. De asemenea, oferă un cadru global de considerații și abordări pentru Uniunea Europeană în proiectarea, implementarea și evaluarea politicilor și programelor legate de sclavia modernă.
The EU's work to combat human trafficking : Fișa tematică / Consiliul Uniunii Europene, 29.09.2022.
Acțiunea UE pentru combaterea traficului de persoane
UE și statele sale membre au adoptat multiple măsuri pentru combaterea traficului de persoane și își intensifică eforturile pentru a opri această crimă odioasă.
· Șase mituri despre traficul de persoane
1. Acesta nu se întâmplă în UE
2. Sunt traficate doar femeile
3. Sunt afectați doar adulții
4. Totul ține de prostituție
5. Persoanele traficate în interiorul Europei provin doar din afara UE
6. Toți traficanții sunt bărbați
- · Ascunse la vedere: victimele invizibile
- · Traficații: istorii ale supraviețuitorilor
- · Traficanții exploatează internetul
- · Eforturile UE împotriva traficului
- · Operațiuni de poliție la nivelul UE
- · Strategia UE împotriva traficului de persoane
- · Riscurile traficului de persoane în Ucraina
Eurojust Report on Trafficking in Human Beings. Best practice and issues in judicial cooperation. - Hague : Eurojust, 2021. – 34 p.
Disponibil :
https://www.eurojust.europa.eu/sites/default/files/assets/2021_02_16_thb_casework_report.pdf (accesat 26.01.2023)
Raport Eurojust
privind traficul de ființe umane. Cele mai bune practici și probleme în cooperarea judiciară.
Raportul este compus din două părți principale. Prima parte se referă la coordonarea anchetelor, iar a doua la drepturile victimelor. Raportul se bazează pe experiența practică dobândită din sprijinul acordat de Eurojust anchetelor de trafic de persoane între 2017 și 2020. În total au fost selectate pentru analiză 91 de cazuri de trafic de persoane de către echipa antitrafic a Eurojust, din care 31 sunt ilustrate în prezentul raport.
Fiecare caz evidențiază diversele probleme juridice și practice cu care se confruntă și oferă exemple de
bune practici, urmate de recomandări specifice. Au fost formulate în total 18 recomandări, care
completează recomandările furnizate în rapoartele Eurojust anterioare privind traficul de persoane. Aceste recomandări se adresează în principal procurorilor, judecătorilor și autorităților de aplicare a legii.
Study on the economic, social and human costs of trafficking in human beings within the EU. - Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2020. – 212 p.
Disponibil : https://op.europa.eu/s/xtYd (accesat 23.01.2023)
Studiu privind costurile economice, sociale și umane ale traficului de ființe umane în UE.
Scopul studiului este de a măsura costul traficului de ființe umane în Uniunea Europeană. Traficul de ființe umane este o infracțiune deosebit de gravă, determinată de profituri și implică un lanț de actori care sunt implicați cu bună știință sau fără să știe.
Study on reviewing the functioning of Member States’ National and Transnational Referral Mechanisms. - Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2020. – 122 p.
Disponibil : https://op.europa.eu/s/xtYg (accesat 23.01.2023)
Studiu privind revizuirea funcționării mecanismelor naționale și transnaționale de sesizare ale statelor membre
Obiectivul Studiului a fost acela de a furniza informații cu privire la funcționarea mecanismelor de sesizare formale sau informale existente, în contextul asigurării accesului și realizării drepturilor victimelor TFU. În căutarea răspunsului la această întrebare, studiul și-a propus să adopte o abordare bazată pe drepturile omului, centrată pe victimă, specifică genului și sensibilă în cazul copiilor.
A Common Anti-Trafficking Plan to address the risks of trafficking in human beings and support potential victims among those fleeing the war in Ukraine (Under the lead of the EU Anti-trafficking Coordinator). – 2022. – 15 p.
Disponibil : https://home-affairs.ec.europa.eu/system/files/2022-05/Anti-Trafficking%20Plan_en.pdf (accesat 23.01.2023)
Un plan comun de combatere a traficului de ființe umane pentru a aborda riscurile traficului de ființe umane și pentru a sprijini potențialele victime printre cei care fug de războiul din Ucraina
(Sub conducerea Coordonatorului UE pentru combaterea traficului de ființe umane.)
Acesta propune 5 obiective:
- Consolidarea gradului de conștientizare cu privire la riscurile traficului de ființe umane și crearea unor linii de asistență dedicate
- Consolidarea prevenirii traficului de ființe umane
- Ameliorarea aplicării legii și a răspunsului judiciar la traficul de ființe umane
- Îmbunătățirea identificării timpurii, sprijinului și protecției victimelor traficului de persoane
- Abordarea riscurilor traficului de ființe umane în țările din afara UE, în special în Ucraina și Moldova
Bąkowski, Piotr. Understanding EU action against human trafficking / Piotr Bąkowski, Sofija Voronova. - European Parliament, 2021. – 12 p.
Disponibil :
- Înțelegerea fenomenului
- Acțiunea internațională și la nivelul UE împotriva traficului de perosane
- Rolul Parlamentului European
The challenges of countering human trafficking in the digital era / Europol. - 2020. – 7 p.
Disponibil :
Combaterea traficului de persoane este una dintre prioritățile principale ale UE și ale Europol-ului. Europol are o echipă de experți care luptă împotriva traficului de persoane și este la dispoziția statelor membre ale UE și a partenerilor săi. Europol analizează informațiile penale și poate stabili conecțiuni între investigațiile naționale și internaționale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu