Doublet, Yves-Marie. Dezinformarea și campaniile electorale / Yves-Marie Doublet; Directorat General Democrație, Guvernanță Democratică; Direcția Alegeri și Democrație Participativă; Consiliul Europei. - Chișinău: Oficiul Consiliului Europei la Chișinău, 2023. - 27 p. /Accesat la 16.02.2024/
ISBN 978-92-871-8911-0
Disponibil: https://rm.coe.int/disinformation-and-electoral-campaigns/1680aa5226
Din vara anului 2016, „știrile false” denotă răspândirea deliberată, virală, a informațiilor false pe internet și rețelele de socializare, cu intenția, de exemplu, de a discredita un partid politic, de a păta reputația cuiva sau de a pune la îndoială adevărul științific. Această practică, care împiedică cetățenii să ia decizii informate, a devenit foarte răspândită. Impactul său este deosebit de semnificativ nu numai din cauza rapidității cu care se răspândesc știrile false, ci și pentru că identificarea autorilor unor astfel de campanii și materiale digitale este foarte dificilă.
Acest raport încearcă să ofere răspunsuri la problemele ridicate de acest fenomen, în special în timpul campaniilor electorale și să ofere propuneri pentru conturarea unui cadru juridic la nivel european.
Cuprins
INTRODUCERE
1. PREZENTAREA GENERALĂ A SITUAȚIEI
1.1. Date tehnice1.2. Date politice1.3. Intensificarea procesului1.4. Eventuale răspunsuri
2. RECOMANDĂRI
2.1. Definirea termenilor2.2. Transparența2.3. Durata campaniilor electorale2.4. Cheltuielile pentru campaniile electorale digitale2.5. Prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului european general privind protecția datelor (RGPD) și protecția cetățenilor2.6. Principiile fundamentale pentru algoritmi și inteligența artificială2.7. Procedura sumară în caz de urgență2.8. Cooperarea cu diferite părți interesate2.9. Respectarea dreptului european2.10. Punerea în aplicare2.11. Rezumatul propunerilor
3. PROGRAM DE ACȚIUNE
CONCLUZIE
* * *
Mai multe informații privind combaterea dezinformării:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu