Faceți căutări pe acest blog

CoE : e-publicații recente - Inteligența artificială și educația: O opinie critică prin prisma drepturilor omului, democrației și statului de drept

Holmes, Wayne.  Artificial intelligence and education. A critical view through the lens of human rights, democracy and the rule of law[Resursă electronică]  / Wayne Holmes, Jen Persson, Irene-Angelica Chounta [et al.] . - Strasbourg: Council of Europe Publishing, 2022. - 108 p.

Disponibil: https://rm.coe.int/artificial-intelligence-and-education-a-critical-view-through-the-lens/1680a886bd

Inteligența artificială (IA) are un impact sporit asupra educației, oferind oportunități, dar și multe provocări. Aceste observații au fost făcute de către Comitetul Miniștrilor al Consiliului Europei în 2019 și au contribuit la realizarea acestui raport, care și-a propus să examineze legătura dintre IA și educație (AI&ED).

Raportul începe cu o introducere în inteligența artificială (ce este și cum lucrează) și legăturile dintre IA și educație: “învățare cu IA” (susținerea elevului, susținerea învățătorului și susținerea sistemului IA), utilizarea IA pentru “a învăța despre învățare” (cunoscut uneori ca analiza învățării) și “învățarea despre IA” (repoziționat ca fiind dimensiunile umane și tehnologice ale alfabetizării IA).

În Partea II, autorii examinează unele provocări-cheie pentru IA și educație. Acestea includ alegerea pedagogiei adoptate de aplicațiile tipice AIED, impactul aplicațiilor AIED asupra creierului în dezvoltare și a agenției care învață, utilizarea detectării emoțiilor și a altor tehnici care ar putea constitui supraveghere, protecția digitală, etica AIED, conducătorii politici și economici ale adaptării IA în contextele educaționale și colonialismul IA în educație.

În Partea III, raportul oferă o prezentare generală a viziunii AIED prin prisma valorilor Consiliului Europei: drepturile omului, democrația și statul de drept; și oferă o analiză critică a dovezilor științifice, a miturilor și a beneficiilor exagerate.

Raportul este finalizat cu o analiză a necesităților (partea IV) – scopul fiind stimularea viitoarei dezbateri critice a statelor membre ale Consiliului Europei și a altor actori și asigurarea că sistemele educaționale răpund atât proactiv, cât și efectiv la numeroase oportunități și provocări oferite de AIED.

 Vezi de asemenea

Inteligența artificială și rolul actorilor societății civile — cazul Republicii Moldova
https://cpescmdlib.blogspot.com/2022/01/e-publicatii-recente-inteligenta.html
Lectia publica "Inteligenta artificiala pe înțelesul tuturor" cu experta Veronica Cretu https://youtu.be/SKaXtOJy9zE
Raportul "Impactul inteligenței artificiale asupra relației medic-pacient"
https://cpescmdlib.blogspot.com/2022/06/coe-e-publicatii-recente-raportul.html
Inteligența artificială, drepturile omului, democrația și statul de drept: o inițiere
https://cpescmdlib.blogspot.com/2021/11/coe-e-publicatii-recente-studiu-de.html
Despachetarea Inteligenței artificiale: 10 pași pentru protejarea drepturilor omului
https://cpescmdlib.blogspot.com/2020/08/coe-e-publicatii-recente-despachetarea.html
Ghid privind Inteligenţa Artificială şi Protecţia Datelor
https://cpescmdlib.blogspot.com/2020/01/coe-e-publicatii-ghid-privind.html
Responsabilitate şi Inteligența artificială
https://cpescmdlib.blogspot.com/2020/01/coe-e-publicatii-recente.html
Carta etică europeană privind utilizarea inteligenței artificiale în sistemele judiciare și mediul lor
https://cpescmdlib.blogspot.com/2019/01/coe-e-publicatii-carta-etica-europeana.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti