Faceți căutări pe acest blog

CoE: e- publicații recente - Rezistenţa digitală:Manual pentru profesori

Digital Resistance.An empowering handbook for teachers on how to support their students to recognise fake news and false information found in the online environment =Rezistenţa Digitală. Manual pentru profesori. – Strasbourg, 2020. - 90 p. [Accesat la 15.09.2020].


Acest manual și dosare suplimentare, disponibile gratuit pe pagina de start a proiectului Rezistenţa Digitală (www. Digi-res.eu), oferă toate informațiile de care profesorii au nevoie pentru a desfășura un modul de scurtă durată pe tema „știrilor false” în clasă sau în contextul altor activităţi cu grupuri ţintă cu vârste cuprinse între 14 și 20 de ani.

Metodologia sugerată în acest manual poate fi ușor adaptată de alți actori din sectorul educațional care lucrează în diferite contexte de învățare. Manualul pornește prin furnizarea de cunoștințe de bază despre subiectul știrilor false și competențele digitale, urmat de pași de îndrumare cu privire la modul de lucru pe acest subiect cu elevii și/sau studenții într-un modul de scurtă durată.

Metodologia de învățare utilizată este axată pe "învățare prin investigație", astfel încât studenții pot fi sprijiniți să desfășoare un proiect de cercetare la scară mică pe un subiect selectat individual cu referire la știrile false. Informații despre acest aspect pot fi găsite în capitolul 3 al acestui manual. În capitolul 5, conceptul de învățare de la egal la egal este utilizat pentru a stabili procese de învățare între elevii care participă la modulul de scurtă durată.

O imagine de ansamblu a fiecărei secțiuni a manualului 



















Capitolul I începe cu o descriere a conceptului de știri false, urmat în capitolul II de o introducere a competențelor digitale care pot fi folosite pentru a rezista și a acționa împotriva știrilor false. 
Capitolul III explică metodologia "învățare prin investigație", care poate fi utilizată pentru un modul de scurtă durată pentru a permite studenților să se ocupe de cazurile reale de știri false.
Capitolul IV oferă orientări pentru profesori pentru a asista elevii în crearea unui produs media ca parte a modulului de scurtă durată. Rezultatele media vor reflecta procesul lor de învățare și vor rezuma concluziile cercetării întreprinse. 
Capitolul V oferă suport în stabilirea activităților de la egal la egal la școală sau în mediul online ca parte suplimentară a modulului. Le permite studenților să împărtășească rezultatele media pe care le-au creat și experiențele lor cu alți colegi. 

Se recomandă utilizarea acestui manual capitol cu ​​capitol, mai ales în cazul în care, profesorii nu au cunoștințe de bază despre acest subiect. Cei cu mai multă experiență pot selecta capitolele pe care doresc să le utilizeze în clasă. Secțiunea modulului de scurtă durată din capitolele 3-5 oferă diverse elemente care pot fi adăugate modulelor de predare deja existente. Profesorii care doresc să implementeze domeniile cetățeniei digitale, astfel cum sunt definite de Consiliul Europei (2018), pot face referire la începutul fiecărui capitol, unde sunt notate domeniile specifice abordate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti