Shared histories for a Europe without dividing lines / Council of Europe. - Strasbourg, 2014. - 900 p.
https://www.coe.int/en/web/history-teaching/an-electronic-e-book
Pliant in rom - https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=0900001680654570
Navigare şi interactivitate
https://www.coe.int/en/web/history-teaching/an-electronic-e-book
Pliant in rom - https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=0900001680654570
Publicaţai reprezintă o carte electronică interactivă dedicată predării şi învăţării istoriei comune europene.
„Istorii împărtăşite pentru o Europă fără linii de demarcaţie” este un
proiect interguvernamental desfăşurat în perioada 2010-2014. Proiectul
este axat, inclusiv prin această publicaţie, pe exploatarea conceptului
de „istorie comună” prin intermediul unor aspecte selectate ale istoriei
europene care şi-au lăsat amprenta asupra întregului spaţiu european –
asupra tuturor Statelor membre ale Consiliului Europei. „Shared
histories for a Europe without dividing lines” („Istorii împărtăşite
pentru o Europă fără linii de demarcaţie”) este o carte electronică
interactivă cu linkuri la surse externe.
Iniţial publicaţia a fost destinată pentru utilizare în procesul de predare a istoriei, atât pentru formatori în cadrul cursurilor iniţiale sau pentru învăţători angajaţi în procesul de învăţmânt şi în cadrul cursurilor de perfecţionare. De asemenea, ea a fost destinată pentru a fi utilizată într-o multitudine de modalităţi. Manualul cuprinde numeroase lucrări academice bazate pe contribuţii la o serie de seminare organizate de către Consiliului Europei. Acesta oferă o descriere profundă a contextului şi ar putea atât informa, cât şi stimula dezvoltarea studenţilor şi profesorilor.
Fiecare dintre unităţile de predare şi învăţare este destinat unui grup special de vârstă; de altfel, în practică ele pot fi adaptate pentru a satisface necesităţile elevilor la diferite etape ale procesului de studiere.
Temele selectate pentru exemplificarea conceptului de „istorie comună” sunt:
Iniţial publicaţia a fost destinată pentru utilizare în procesul de predare a istoriei, atât pentru formatori în cadrul cursurilor iniţiale sau pentru învăţători angajaţi în procesul de învăţmânt şi în cadrul cursurilor de perfecţionare. De asemenea, ea a fost destinată pentru a fi utilizată într-o multitudine de modalităţi. Manualul cuprinde numeroase lucrări academice bazate pe contribuţii la o serie de seminare organizate de către Consiliului Europei. Acesta oferă o descriere profundă a contextului şi ar putea atât informa, cât şi stimula dezvoltarea studenţilor şi profesorilor.
Fiecare dintre unităţile de predare şi învăţare este destinat unui grup special de vârstă; de altfel, în practică ele pot fi adaptate pentru a satisface necesităţile elevilor la diferite etape ale procesului de studiere.
Temele selectate pentru exemplificarea conceptului de „istorie comună” sunt:
-
Impactul Revoluţiei Industriale;
-
Dezvoltarea educaţiei;
-
Drepturile Omului cum au fost reflectate în istoria artelor;
-
Europa şi lumea.
Aceste patru teme sunt dezvoltate în două modalităţi: o curriculă
bazată pe texte didactice; şi o serie de texte academice. Fiecare temă
este cercetată prin intermediul mai multor subiecte şi a unităţilor
corespunzătoare de predare şi învăţare. Unităţile de învăţare şi predare
de asemenea oferă oportunităţi pentru evaluarea însuţirii cunoştinţelor
elevilor.
Navigare şi interactivitate
Cartea electronică este organizată ca o lucrare cu pagini consecutive
pe care cititorii, dacă doresc, o pot răsfoi filă cu filă făcând „clic”
pe colţul lor pentru a le „întoarce”. Prezentarea materialului este
similară celei din manualele şcolare în care informaţiile, exerciţiile
şi materialul didactic este amplasat pe o pagină dublă.
Totodată, specificul cărţii electronice constă în multiplele posibilităţi de navigare pe care le oferă, datorită linkurilor (legăturilor de hipertexte). O bară de navigare amplasată în partea de sus a ecranului, precum şi cuprinsul permite cititorului de a se deplasa direct către subiectul ales. Astfel, el poate citi prezentarea generală a subiectului ales sau să se deplaseze direct, printr-un „clic” suplimentar, spre subtemele pe care doreşte să le studieze. Odată ce studiază un subiect, cititorul poate utiliza bara de navigare pentru a selecta o unitate concretă de predare şi învăţare. Deoarece cartea electronică conţine resurse sulimentare pentru fiecare unitate de predare şi învăţare, la un „clic” pe „resurse” va apărea o altă bară de navigare pe partea dreaptă a paginii duble, pe care cititorul va putea selecta resursele de care este interesat. Cititorii pot accesa textele prezentărilor referitoare la subiectele studiate. Bara de navigare poate fi utilizată şi pentru a naviga rapid de la un subiect la altul.
Numeroasele funcţionalităţi interactive sunt utilizate pentru a oferi informaţii suplimentare sau a face lectura mai accesibilă. Un ghid al utilizatrorului propune explicaţii complete cu privire la ferestre, navigare şi interactivitate.
Totodată, specificul cărţii electronice constă în multiplele posibilităţi de navigare pe care le oferă, datorită linkurilor (legăturilor de hipertexte). O bară de navigare amplasată în partea de sus a ecranului, precum şi cuprinsul permite cititorului de a se deplasa direct către subiectul ales. Astfel, el poate citi prezentarea generală a subiectului ales sau să se deplaseze direct, printr-un „clic” suplimentar, spre subtemele pe care doreşte să le studieze. Odată ce studiază un subiect, cititorul poate utiliza bara de navigare pentru a selecta o unitate concretă de predare şi învăţare. Deoarece cartea electronică conţine resurse sulimentare pentru fiecare unitate de predare şi învăţare, la un „clic” pe „resurse” va apărea o altă bară de navigare pe partea dreaptă a paginii duble, pe care cititorul va putea selecta resursele de care este interesat. Cititorii pot accesa textele prezentărilor referitoare la subiectele studiate. Bara de navigare poate fi utilizată şi pentru a naviga rapid de la un subiect la altul.
Numeroasele funcţionalităţi interactive sunt utilizate pentru a oferi informaţii suplimentare sau a face lectura mai accesibilă. Un ghid al utilizatrorului propune explicaţii complete cu privire la ferestre, navigare şi interactivitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu