Ca urmare a reuniunii liderilor de la Göteborg, Comisia Europeană a adoptat la 17 ianuarie 2018 noi inițiative privind îmbunătățirea competențelor-cheie și a competențelor digitale ale cetățenilor europeni, având scopul de a promova valorile comune și sensibilizarea elevilor cu privire la de modul de funcționare a Uniunii Europene.
„Sistemele de educație și formare europene trebuie să ofere cetățenilor din toate mediile sociale competențele adecvate pentru a progresa și pentru a prospera din punct de vedere profesional și, de asemenea, trebuie să le ofere condiții pentru a deveni cetățeni implicați. Trebuie să îmbunătățim potențialul educației de a stimula coeziunea socială și sentimentul de apartenență. Pentru a realiza acest obiectiv, trebuie să ne bazăm pe valorile noastre comune și să ne asigurăm că educația oferă elevilor și studenților șansa de a profita de identitatea lor europeană în toată diversitatea sa și de a învăța mai mult despre Europa, despre alte țări europene și despre ei înșiși.”
Tibor Navracsics, comisarul UE pentru educație, cultură, tineret și sport a
Propunerile au ca obiectiv reducerea inegalităților
socio-economice, susținând în același timp competitivitatea, pentru a
construi o Europă mai unită, mai puternică și mai democratică.
DESCARCATI |
Propunere de recomandare a Consiliului privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții=Brussels, Proposal for a
COUNCIL RECOMMENDATION Non Key Competences for Lifelong Learning(Text with EEA relevance){SWD(2018) 7.1.2018COM(2018) 24 final2018/0008 (NLE14final}. - 18 p.
Pe baza Recomandării privind competențele-cheie adoptată în 2006,
această propunere prezintă actualizări importante care reflectă
evoluțiile rapide ale procesului de predare și învățare care au avut loc
între timp. Scopul urmărit este de a îmbunătăți dezvoltarea
competențelor-cheie ale cetățenilor de toate vârstele pe tot parcursul
vieții și de a oferi statelor membre orientări cu privire la modalitatea
de realizare a acestui obiectiv. Un accent deosebit este pus pe
promovarea spiritului antreprenorial și a mentalităților orientate spre
inovare în vederea afirmării potențialului personal, a creativității și a
inițiativei. În plus, Comisia recomandă măsuri pentru a promova
competențele în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și
matematicii (STIM) și pentru a motiva mai mulți tineri să îmbrățișeze o
carieră în aceste domenii. De asemenea, propunerile prezentate astăzi ar
trebui să fie privite ca parte a răspunsului la necesitatea de a
îmbunătăți de urgență sistemele de educație europene pentru a face față
multiplelor provocări evidențiate în cel mai recent sondaj PISA. La un
nivel mai general, măsurile vor sprijini statele membre să pregătească
mai bine cursanții atât pentru schimbările de pe piața forței de muncă,
cât și pentru o cetățenie activă în societăți mai diverse, mai mobile,
mai digitale și mai globale.
2. Plan de acțiune în domeniul educației digitale = COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL
COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS on the Digital Education Action Plan
Brussels, 17.1.2018 COM(2018) 22 final {SWD(2018)12final}. - 12 p.COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS on the Digital Education Action Plan
DESCARCATI |
- o mai bună utilizare a tehnologiilor digitale în procesul de predare și învățare;
- dezvoltarea competențelor digitale și a competențelor necesare pentru a trăi și pentru a munci într-o eră a transformărilor digitale; precum și
- îmbunătățirea educației cu ajutorul unei analize mai bune a datelor și al unei viziuni prospective.
Printre
aceste inițiative se numără sprijinirea școlilor prin asigurarea de
conexiuni în bandă largă de mare viteză, extinderea unui nou instrument
de autoevaluare pentru școli cu privire la utilizarea de tehnologii de
predare și învățare (SELFIE) și o campanie de sensibilizare a publicului
privind siguranța online, alfabetizarea mediatică și igiena
cibernetică.
DESCARCATI |
3. O Recomandare a Consiliului privind
promovarea valorilor comune, a educației favorabile incluziunii și a
dimensiunii europene a predării= Proposal for a COUNCIL RECOMMENDATION on promoting common values, inclusive education, and the European dimension of teaching {SWD(2018) 13 final}. - 19 p.
Această inițiativă propune
moduri în care educația poate ajuta tinerii să înțeleagă importanța și
să respecte valorile comune prevăzute la articolul 2 din Tratatul
privind Uniunea Europeană. Ea are ca obiectiv să consolideze coeziunea
socială și să contribuie la combaterea creșterii populismului,
xenofobiei, naționalismului care instigă la dezbinare și răspândirii de
știri false. De asemenea, propunerea consolidează educația favorabilă
incluziunii pentru a promova o educație de calitate pentru toți elevii
și studenții, precum și dimensiunea europeană a predării, astfel încât
copiii să învețe și despre diversitatea și patrimoniul comun al Europei
și să înțeleagă mai bine modul de funcționare a UE. Pentru a sprijini
obiectivele de mai sus, Comisia va lua măsuri care să intensifice
schimburile virtuale între școli, cu precădere prin intermediul rețelei
de succes e-Twinning, și care să sporească mobilitatea școlară prin programul Erasmus+.
- Fișă informativă privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții
- Fișă informativă privind Planul de acțiune în domeniul educației digitale
- Fișă informativă privind promovarea valorilor comune, a educației favorabile incluziunii și a dimensiunii europene a predării
Pagina web a învățării digitale
Fișe informative privind reuniunea de la Göteborg
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu