Faceți căutări pe acest blog

CoE: e-publicații recente - "Ascultați – Acționați – Schimbați" : Manualul Consililui Europei privind participarea copiilor

Crowley, Anne. “Listen – Act – Change”. Council of Europe Handbook on children’s participation. For professionals working for and with children / Anne Crowley, Cath Larkins, Luís Manuel Pinto; Council of Europe. – Strasbourg, 2020.- 76 p. [Accesat : 08.02.2021]
Disponibil : https://rm.coe.int/publication-handbook-on-children-s-participation-eng/1680a14539

‘’Ascultați – Acționați – Schimbați’’.  Manualul Consililui Europei privind participarea copiilor. Pentru profesioniștii care lucrează pentru și cu copiii.

În luna ianuarie, anul 2021 a fost lansată o nouă publicație: Manualul Consiliului Europei privind participarea copiilor „Ascultați - Acționați - Schimbați” - un instrument pentru toți profesioniștii care lucrează pentru și cu copiii din întreaga Europă.

Consiliul Europei a elaborat Manualul pentru profesioniștii care lucrează pentru și cu copiii ce ține de participarea copiilor, pentru a sprijini profesioniștii în implementarea Recomandării privind participarea copiilor și tinerilor cu vârsta sub 18 ani a Consiliului Europei și articolul 12 din Convenția ONU privind drepturile copilului.

Manualul este un instrument practic care îmbină diferite module pentru a explica conceptul de participare a copilului în teorie și practică și pentru a ghida profesioniștii spre implementarea acestuia în diferite moduri - individual, colectiv și în contexte instituționale specifice.

Acest manual este destinat persoanelor care lucrează cu copii în cadrul desfășurării activității lor profesionale în școli și alte instituții educaționale, spitale și alte medii de asistență sanitară, medii alternative de îngrijire, servicii de protecție a copilului, imigrare și azil, asistență familială și servicii preșcolare. Totodată, publicația poate fi destinată pentru asistenți sociali, profesori, judecători, avocați, ofițeri de imigrare, psihologi, funcționari publici, lucrători în domeniul tineretului și îngrijitori – lucrători din domeniul protecției coplului.

Scopul manualului este de a ajuta acești și alți profesioniști în înțelegerea și susținerea dreptului copiilor de a fi auziți. Publicația oferă abordări practice pentru a sprijini profesioniștii să „realizeze” participarea copiilor și să o facă să funcționeze. Acesta explică ce înseamnă termenul „participarea copiilor” și demonstrează modul în care profesioniștii pot sprijini copiii cu care lucrează - atât ca persoane, cât și ca grupuri - pentru a participa la deciziile care îi afectează. Manualul promovează o abordare ce are la bază un proces care stabilește dialogul între profesioniștii adulți și copii, o abordare care îmbunătățește accesibilitatea tuturor copiiilor, inclusiv, copii mici, copii cu dizabilități, romi și copii migranți. 

Structura

În mod ideal, acest manual ar trebui citit în ansamblu. Integritate – are alta semnificatie
Cu toate acestea, secțiunile pot fi, de asemenea, citite și utilizate separat.

Înțelegerea secțiunii 1 facilitează aplicarea sfaturilor practice furnizate pe parcursul manualului. Acesta este centrul diferitor secțiuni:

  • Secțiunea 1: Înțelegerea participării copiilor ca un proces: explorarea acestui lucru în teorii și în contexte practice.
  • Secțiunea 2: Crearea unor medii favorabile sau sisteme care ar facilita ascultarea instituțiilor din domeniul sănătate, educație, justiție penală, imigrație și toate celelalte servicii publice care au impact asupra vieții copiilor.
  • Secțiunea 3: Susținerea participării copiilor ca indivizi.
  • Secțiunea 4: Sprijinirea participării copiilor în grupuri.
  • Secțiunea 5: Lista resurselor utile

Secțiunile conțin „exemple” ilustrative selectate din practică și o serie de „note de practică” care oferă sfaturi pentru profesioniștii care navighează prin practicile participării copiilor.

„Listele de verificare” pentru profesioniștii care lucrează cu copii sunt prezentate, atât în cuprinsul manualului, cât și în anexe (pentru a facilita copierea și descărcarea).
Aceste liste de verificare sunt concepute pentru a oferi profesioniștilor o privire de ansamblu rapidă asupra celor mai importante considerente, de exemplu atunci când dezvoltă o cultură a ascultării într-o instituție de „îngrijire alternativă” sau explică copiilor rolul lor în întâlniri sau proceduri.
Fiecare secțiune se încheie cu un set de „Sugestii și sfaturi”.

Manualul se referă, de asemenea, în mod regulat la rezultatele unui sondaj efectuat special pentru pregătirea acestuia; în total, au fost colectate 120 de răspunsuri, inclusiv, cele care vin din partea mai multor copii, a peste 50 de copii, dar și de la tineri și adulți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti