Faceți căutări pe acest blog

CoE: e- publicații recente - Manualul "Abordări incluzive şi inovatoare pentru educația fizică şi pregătirea sportivă"


Inclusive and innovative approaches  to physical education and sports training = Abordări incluzive şi inovatoare pentru educația fizică şi pregătirea sportivă / Consiliul Europei. - Strasbourg, 2018. - 124 p. - [Accesat 3 iunie 2019].

Disponibil la: https://edoc.coe.int/en/module/ec_addformat/download?cle=89db09d856d45d361982edc10ce738a2&k=ae9513a94b08054b5257585a7ac8c738

Acest manual prezintă modul în care sportul şi educația fizică sunt importante în a ajuta creşterea generațiilor viitoare, în spiritul valorilor de bază promovate de Consiliul Europei, şi cum se poate face acest lucru în mod eficient.

Acest manual de bune practici reprezintă o ilustrare a politicilor şi practicilor actuale în întreaga Europă. Scopul său este de a disemina și de a împărtăşi experiențe pozitive care evidențiază potențialul sportului în promovarea valorilor fundamentale ale Consiliului Europei privind drepturile omului, democrația şi statul de drept.

Cuprins

Contents
FOREWORD
ACKNOWLEDGEMENTS
INTRODUCTION
1. Values in sport and physical education
1.1. Tolerance and diversity in sport
1.2. Bled conference results
1.3. Adequate PE policy objectives
1.4. How can sport contribute to learning and social change?
1.5. Recommendations
2. What is needed?
2.1. Social and emotional intelligence
2.2. From intention to result
2.3. Pedagogical approaches
2.4. Competences for democratic culture (CDC)
2.5. Values and principles
3. How can it be done?
3.1. The worth of PE
3.2. Professional development
3.3. Approaches to teaching
3.4. Best practice and ideas to promote tolerance and diversity
3.5. Seeing the framework, context and core 674. Training units
4.1. Mapping it all out, playing with definitions – what should PE be?
4.2. Reality – ills of PE and sport
4.3. PE and sport for democracy and human rights
4.4. Competition versus co-operation
4.5. Discrimination and violence in sport
4.6. Conditioned/modified physical games for ethical development
4.7. Teaching styles that support human rights and democracy
4.8. Empathy and expectation
4.9. From intention to results (TASKs)
5. Conclusion
BIBLIOGRAPHY
APPENDIX I: THE UNIVERSAL DECLARATION OF HUMAN RIGHTS
APPENDIX II: DECLARATION OF THE 2015 BLED CONFERENCE ON TOLERANCE
AND DIVERSITY THROUGH PHYSICAL EDUCATION AND SPORT
ABOUT THE AUTHOR


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cautare in

Traduceti