Principii ale serviciului public pentru funcția publică europeană=Public service principles for the EU civil service. - Strasbourg, 2012. - 8 p.
Continut:
Cele cinci principii ale serviciului public
1. Angajamentul față de Uniunea Europeană și cetățenii acesteia
2. Integritate
3. Obiectivitate
4. Respect față de ceilalți
5. Transparența
Prezentul document aduce o valoare adăugată prin faptul că stabilește principiile în mod concis și direct, ca urmare a unei lungi perioade de gândire și consultare. Un prim proiect a fost pregătit în cursul anului 2010, ca urmare a unei consultări a ombudsmanilor naționali care fac parte din Rețeaua Europeană a Ombudsmanilor. A urmat o consultare publică care s-a desfășurat în perioada februarie-iunie 2011.
Documentele de referință sunt disponibile pe site-ul (www.ombudsman.europa.eu), inclusiv raportul referitor la rezultatele consultării publice.
Principiile reprezintă o distilare la nivel înalt a standardelor etice pentru funcționarii publici europeni. Ca atare, acestea reprezintă, de asemenea, un element esențial al culturii serviciului la care aderă administrația publică a UE. Normele detaliate constituie o modalitate de a face aceste principii operaționale în situații concrete. Aceste norme există, de exemplu, cu privire la chestiuni precum prevenirea și reglementarea conflictelor de interes. Norme mai multe și mai bune ar putea fi necesare, astfel cum au indicat anumiți participanți la consultarea publică. Principiile serviciului public nu sunt menite să înlocuiască aceste norme.
Detalii:
Descarcati publicatia in PDF
Vezi de asemenea:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu