descarcati |
Europa fără frontiere Spațiul Schengen /Comisia Europeană, Direcția Generală Migrație și Afaceri Interne . - 2015. - 15 p.
Construirea spațiului Schengen a început în 1985, când cinci țări au semnat Acordul Schengen, care prevedea eliminarea treptată a verificărilor la frontierele comune. Acordul a fost completat prin Convenția din 1990 de punere în aplicare a Acordului Schengen, care a stabilit eliminarea definitivă a controalelor la frontierele interne, precum și o serie de măsuri aferente necesare. Convenția a consolidat verificările la frontierele externe, a definit procedurile uniforme de eliberare a vizelor, a instituit Sistemul de informații Schengen (SIS), a intensificat cooperarea polițienească la frontierele interne și a îmbunătățit măsurile de combatere a traficului de droguri
Construirea spațiului Schengen a început în 1985, când cinci țări au semnat Acordul Schengen, care prevedea eliminarea treptată a verificărilor la frontierele comune. Acordul a fost completat prin Convenția din 1990 de punere în aplicare a Acordului Schengen, care a stabilit eliminarea definitivă a controalelor la frontierele interne, precum și o serie de măsuri aferente necesare. Convenția a consolidat verificările la frontierele externe, a definit procedurile uniforme de eliberare a vizelor, a instituit Sistemul de informații Schengen (SIS), a intensificat cooperarea polițienească la frontierele interne și a îmbunătățit măsurile de combatere a traficului de droguri
descarcati |
Frontiera externă a spațiului Schengen are o lungime de peste 50 000 de
km și include sute de aeroporturi și porturi maritime, precum și puncte
terestre de trecere a frontierei. Această publicație oferă informații
esențiale despre istoria și extinderea spațiului Schengen. Aceasta oferă
informații utile privind cooperarea polițienească și vamală,
frontierele interne și externe, precum și Sistemul de Informații
Schengen (SIS). De asemenea, broșura explică aspecte legate de
cooperarea judiciară, vize și azil.
Spațiul Schengen. - Luxemburg: Oficiul pentru Publicații al Uniunii Europene, 2015. - 6 p.
descarcati |
Schengen, numele unui mic sat din Luxemburg, situat la rontiera cu
Germania și cu Franța, a devenit legat în mod inseparabil de libera
circulație a persoanelor în Europa.Eliminarea controalelor la
frontierele interne este însoțită de norme comune pentru controlul
frontierelor externe și de consolidarea cooperării judiciare și
polițienești pentru combaterea criminalității.
Fiecare stat din spațiul Schengen face obiectul unei evaluări periodice din partea UE, cu scopul de a verifica dacă aplică în mod corespunzător normele stabilite.
În prezent, spațiul Schengen cuprinde 26 de țări (22 de state membre ale Uniunii Europene și 4 state asociate), care aplică acquis-ul Schengen în integralitate.
Frontiera externă a spațiului Schengen are o lungime de peste 50 000 de km (aproximativ 80 % frontiere maritime și 20 % frontiere terestre) și include sute de puncte de trecere a frontierei aeroportuare, maritime sau terestre.
Această broșură din
seria Schengen vă oferă informații orientative cu privire la statele din
spațiul Schengen și explică situația altor țări europene. Aceasta
conține o hartă și furnizează informații practice privind normele
aplicabile călătorilor.
descarcati |
Diferențele la nivel european în educaţia şi îngrijirea copiilor preșcolari/Comisia Europeană,EACEA — Agenţia Executivă pentru Educaţie, Audiovizual şi Cultură. - 2014. - 4 p.
În perioada unor schimbări fără precedent în societate, este esenţial ca
educaţia timpurie de calitate să creeze o bază solidă pentru copii.
Marile beneficii obţinute prin Educaţia şi Îngrijirea Copiilor
Preșcolari (ECEC) au început să fie din ce în ce mai mult recunoscute la
nivel social, începând cu avantaje economice la nivelul întregii
societăţi până la îmbunătățirea performanţei la nivel de şcoală.
Rezultatele sondajelor internaţionale privind competențele elevilor
(PISA 2012 (OECD) şi PIRLS 2011 (IEA)) demonstrează faptul că atât
copiii cât şi tinerii, dacă au beneficiat de ECEC, se descurcă mult mai
bine disciplinele de bază, cititul şi matematica. ECEC poate ajuta la
reducerea viitoarelor cheltuieli publice pentru asistenţă socială,
sănătate și chiar justiţie dacă furnizează programe educaționale de
calitate. Punând o bază solidă pentru procesul de învăţare continuă de
succes, ECEC de calitate aduce beneficii individuale tuturor copiilor,
îndeosebi celor care provin din medii sociale dezavantajate. ECEC
reprezintă așadar un fundament pentru sisteme educaţionale mai
echitabile şi mai performante. Pentru a sprijini politicile din domeniu
cu argumente concrete, Eurydice publică studiul Date Cheie privind
Educaţia şi îngrijirea copiilor preșcolari în Europa – Ediţia 2014, în
cooperare cu Eurostat. Raportul arată în ce constă ECEC de calitate
utilizând indicatori comparabili la nivel internaţional. Pentru a
descrie structura, modul de organizare şi de finanţare a ECEC în Europa,
studiul combină datele statistice şi informaţiile privind sistemul
educațional. Raportul acoperă o serie de aspecte specifice, importante
pentru factorii de decizie, precum: accesul la ECEC, modul de guvernare,
asigurarea calităţii, costurile implicite, profesionalizarea cadrelor,
stilul de conducere şi măsurile de sprijin destinate copiilor
dezavantajaţi social. Această broşură face rezumatul principalelor
concluzii ale studiului. Raportul acoperă 32 ţări europene (37 sisteme
educaţionale), membre ale Reţelei Eurydice din cadrul Programului de
Învăţare de-a Lungul Întregii Vieţi, cu excepţia Olandei
Descarcati |
Educaţia antreprenorială Ghidul formatorilor/Direcția Generală Piață Internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri,Comisia Europeană - Luxemburg, 2014. - 100 p.
Prezentul ghid își propune să exemplifice o selecție de practici care
constituie o sursă de inspirație și care au fost aduse în atenția unui
public mai larg prin intermediul celor două evenimente. Sunt evidențiate
elementele determinante, precum și factorii de succes din aceste
exemple, și se oferă date de contact pentru informații suplimentare.
Pornind de la aceste premise, ghidul oferă o serie de recomandări
practice elaborate ca urmare a evenimentelor, cu speranța de a inspira
practicienii să treacă la acțiune și să își continue propriile
activități menite să pregătească profesorii pentru educația în spirit
antreprenorial
Cinci ani de Erasmus pentru tinerii antreprenori Un program în favoarea creșterii și a creării de întreprinderi/ Comisia Europeană,Direcția Generală Piață Internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri. -Luxemburg, 2015. - 19 p.
descarcati |
Erasmus pentru tinerii antreprenori este un program de schimb
transfrontalier al cărui scop este să ajute antreprenorii începători sau
aspiranți să obțină competențele de care au nevoie pentru a administra
sau dezvolta o întreprindere mică, lucrând alături de un antreprenor cu
experiență din altă țară, pe o perioadă cuprinsă între o lună și șase
luni.
Acest schimb contribuie la creșterea know-how-ului antreprenorilor
și consolidează transferul de cunoștințe și expertiză la nivel
transfrontalier
Raport privind progresele înregistrate în domeniul energiei din surse regenerabile
Ținând cont că mai sunt cinci ani până în 2020, raportul privind
progresele înregistrate în domeniul energiei din surse regenerabile
reprezintă evaluarea intermediară a progreselor înregistrate în vederea
atingerii obiectivelor pentru 2020 în materie de energie din surse
regenerabile. O dată la doi ani, raportul monitorizează progresele
înregistrate de UE și de statele membre în direcția atingerii
obiectivelor privind energia din surse regenerabile, obligatorii din
punct de vedere juridic, stabilite în Directiva privind energia din
surse regenerabile, care a fost adoptată în 2009 ca parte a pachetului
de politici ale UE în domeniul schimbărilor climatice și al energiei.
Raportul include, de asemenea, o evaluare a fezabilității obiectivului
care prevede 10 % energie din surse regenerabile în transporturi și
sustenabilitatea utilizării biocarburanților și a biolichidelor.
Descarcati
Fișă informativă - Raport privind progresele înregistrate în domeniul energiei din surse regenerabile
Raport din 2015 privind progresele înregistrate în domeniul energiei din surse regenerabile
Politica UE în domeniul energiei din surse regenerabile și rapoartele anterioare:
- http://ec.europa.eu/energy/en/topics/renewable-energy
- http://ec.europa.eu/energy/en/topics/renewable-energy/progress-reports
Detalii |
Comunicarea „Raport privind punerea în aplicare a cadrului UE pentru strategiile naționale de integrare a romilor (2015)”
Statele membre continuă să înregistreze progrese în ceea ce privește integrarea romilor, însă sunt necesare eforturi suplimentare. Aceasta este concluzia raportului anual al Comisiei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu