Council
of Europe Gender Equality Glossary / Gender Equality Commission. -
Strasbourg, December 2015. - 73 p.
Publicaţia conține definiții care sunt cel mai des utilizate în standardele Consiliului Europei
sau documentele de referință. Anexa la prezentul document conține explicații suplimentare în ceea ce privește unele dintre noțiunile mai complexe, precum și definițiile utilizate de alte organizații.mai des utilizate în
standardele Consiliului Europei sau documentele de referință. Anexa la prezentul document conține explicații suplimentare în ceea ce privește unele dintre noțiunile mai complexe, precum și definițiile utilizate de alte organizații.
Implementation of the Council of Europe Gender Equality Strategy 2014-2017: Annual Report 2015 / Gender Equality Commission. – Strasbourg: Council of Europe, 2016. – 17 p.

* * *
Implementation of the Council of Europe Gender Equality Strategy 2014-2017: Annual Report 2015 / Gender Equality Commission. – Strasbourg: Council of Europe, 2016. – 17 p.

Prima Strategie a Consiliului Europei pentru egalitate între femei şi bărbaţi a permis Organizaţiei să-şi concentreze răspunsul la provocările şi oportunităţile întâlnite pe parcursul implementării normelor sale pertinente atât în cadrul Consiliului Europei, cât şi în Statele sale membre.
Datorită pilonului său de abordare integrată a egalităţii între femei şi bărbaţi, Strategia a dinamizat şi a accelerat lucrările asupra reducerii decalajului între egalitatea de jure şi egalitatea de facto şi a reunit resursele care să ofere un impact mai pronunţat prin Organizaţie. Raportul evidenţiază progresele înregistrate la realizarea celor cinci obiective ale Strategiei.
- Combaterea stereotipurilor de gen şi a sexismului;
- Prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor;
- Garantarea accesului egal al femeilor la justiţie;
- Realizarea unei participări echilibrate a femeilor şi bărbaţilor în politică şi în procesul de luare a deciziilor;
- Realizarea egalităţii de gen în toate politicile și măsurile întreprinse.
* * *
Combating Gender Stereotypes in and through Education: Report of the 2nd Conference of the Council of Europe National Focal Points on Gender Equality (Helsinki, 9-10 October 2014). - Strasbourg: Council of Europe, 2015. - 26 p.

* * *
Compilation of
good practices to promote an education free from gender stereotypes and identifying ways to implement the
measures which are included in the Committee of Ministers’ Recommendation on
gender mainstreaming in education / Gender Equality Commission. - Strasbourg, 2015. - 73 p.
Compilation des bonnes pratiques pour promouvoir une éducation exempte de stéréotypes de genre
et définir les moyens de mettre en œuvre les mesures figurant dans la
Recommandation du Comité des Ministres relative à l’approche intégrée de
l’égalité entre les femmes et les hommes dans l’éducation / Commission
pour l’égalité entre les femmes et les hommes. - Strasbourg,
2015. - 76 p

* * *
Handbook on the implementation of Recommendation CM/Rec(2013)1 of the Committee of Ministers of the Council of Europe on gender equality and media / Gender Equality Commission. - Strasbourg, 2015. - 58 p.
« Toolkit » sur la mise en application de la Recommandation du Comité des Ministres du Conseil de l’Europe CM/Rec (2013) 1 sur l’égalité entre les femmes et les hommes et les médias / Commission pour l’égalité entre les femmes et les hommes. - Strasbourg, 2015. - 47 p.
Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei, fiind conştient de ponderea „vectorului de schimbare socială” pe care îl reprezintă mass-media, a obligat Statele sale membre şi instituţiile mass-media să pună în aplicare diferite iniţiative în vederea consolidării perspectivei egalităţii genurilor în domeniul mass-media.
Aceste iniţiative ar trebui să se articuleze pe trei axe principale: legislaţia şi politicile în materie de egalitate între femei şi bărbaţi, adoptarea şi aplicarea indicatorilor naţionali, furnizarea de informaţii şi promovarea bunelor practici, mecanisme şi responsabilităţi, cercetări şi publicaţii, educaţie pentru mass-media şi cetăţenie activă. Manualul oferă sugestii practice pentru punerea în aplicare a acestor iniţiative, dar şi exemple de bune practici care ar putea fi preluate.

Comitetul de Miniştri al Consiliului Europei, fiind conştient de ponderea „vectorului de schimbare socială” pe care îl reprezintă mass-media, a obligat Statele sale membre şi instituţiile mass-media să pună în aplicare diferite iniţiative în vederea consolidării perspectivei egalităţii genurilor în domeniul mass-media.
Aceste iniţiative ar trebui să se articuleze pe trei axe principale: legislaţia şi politicile în materie de egalitate între femei şi bărbaţi, adoptarea şi aplicarea indicatorilor naţionali, furnizarea de informaţii şi promovarea bunelor practici, mecanisme şi responsabilităţi, cercetări şi publicaţii, educaţie pentru mass-media şi cetăţenie activă. Manualul oferă sugestii practice pentru punerea în aplicare a acestor iniţiative, dar şi exemple de bune practici care ar putea fi preluate.
* * *
Mai multe informaţii:

Datorită diverselor procedee utilizate – teste, definiţii, exemple concrete şi bune practici, - acest Manual răspunde necesităţii de a dispune de o metodologie specială pentru integrarea problematicii bărbaţi-femei în toate domeniile de acţiune ale Consiliului Europei. Publicaţia va constitui pentru Raportorii în problemele de egalitate între femei şi bărbaţi un ghid uşor de utilizat în sarcinilor lor zilnice, ceea ce va permite Consiliului Europei să-şi atingă obiectivul de a transforma egalitatea sexelor într-o realitate.
* * *
Gender equality and the media at national level: Compilation of good practices from member states / Gender Equality Commission. - Strasbourg, Council of Europe, 2014. - 50 p.
În pofida dificultăţilor care persistă la punerea în aplicare a egalităţii între femei şi bărbaţi în domeniul mass-media, această compilaţie constituie un progres util şi important în misiunea de promovarea a parităţii genurilor în şi prin mass-media. Printre exemplele oferite, preluate din 18 ţări europene, inclusiv din Republica Moldova, pot fi menţionate campaniile naţionale mediatice, legislaţiile specifice, premii atribuite pentru imagini ale femeilor care depăşesc stereotipurile, concursuri, baze de date electronice care conţin date ale experţilor rareori acoperiţi de mass-media, inventare de bune practici în materie de imagine ale femeilor şi bărbaţilor, instruiri oferite profesioniştilor mass-media, colecţii de date, etc.

* * *
Media and the image of women: Report of the 1st Conference of the Council of Europe Network of National Focal Points on Gender Equality (Amsterdam, 4 and 5 July 2013). - Strasbourg: Council of Europe, 2013. - 30 p.
Mass-media influenţează considerabil modalitatea în care sunt concepute şi evoluează normele sociale şi culturale referitoare la femei şi gen. Astfe, imaginea femeilor şi rolul femeilor în mass-media sunt puternic condiţionate de către normele sociale şi culturale existente.
Publicaţia reprezintă bilanţul Conferinţei Consiliului Europei cu privire la mass-media şi imaginea femeilor, desfăşurată la 4-5 iulie 2013 la Amsterdam, care a examinat relaţiile între mass-media şi imaginile femeilor pe care acestea o reflectă, inclusiv problemele ce ţin de utilizarea stereotipuri şi sextism.

Publicaţia reprezintă bilanţul Conferinţei Consiliului Europei cu privire la mass-media şi imaginea femeilor, desfăşurată la 4-5 iulie 2013 la Amsterdam, care a examinat relaţiile între mass-media şi imaginile femeilor pe care acestea o reflectă, inclusiv problemele ce ţin de utilizarea stereotipuri şi sextism.
* * *
Accelerarea progresului în vederea asigurării egalităţii de gen: Strategia Consiliului Europei pentru 2014-2017
Convenţia Consiliului Europei privind prevenirea şi combaterea violenţei faţă de femei şi a violenţei domestice: pliant
Alte documente şi publicaţii pot fi consultate în Colecţia CPESC.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu