DESCARCATI |
Finanțarea învățământului în Europa: impactul crizei economice. - 2013. - 106 p.
Studiul se concentrează asupra:
- contextului economic;
- cheltuielilor publice și evoluțiilor bugetare naționale în domeniul educației;
- tendințelor privind finanțarea cheltuielilor cu personalul (salarii și indemnizații);
- bugetelor naționale pentru infrastructura educațională și sistemelor de sprijin;
- ultimelor tendințe în materie de finanțare și modificărilor aduse politicilor naționale de sprijin financiar a elevilor și studenților.
Analiza cuprinde Austria,
Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia,
Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Italia,
Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Norvegia, Polonia,
Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia și
Regatul Unit. Germania și Țările de Jos nu au furnizat date pentru
perioada 2010-2012. Pentru Regatul Unit, există date disponibile pentru
Scoția și Țara Galilor, dar nu și pentru Anglia și Irlanda de Nord.
Studiul a analizat finanțarea la toate nivelurile de învățământ, de la
educația preșcolară la învățământul terțiar, în 35 de sisteme de
învățământ naționale și regionale. Acesta arată că, în 2011 și 2012,
salariile și indemnizațiile profesorilor au fost reduse sau înghețate în
11 țări (Bulgaria, Croația, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia,
Letonia, Lituania, Portugalia și Spania). Salariilor profesorilor
reprezintă peste 70 % din bugetele pentru învățământ.
Studiul este
elaborat la solicitarea Comisiei de către rețeaua Eurydice, care
cuprinde 40 de unități naționale situate în 36 de țări [27 de state
membre ale UE, Elveția, Liechtenstein, Norvegia și Islanda, ca membre
ale Asociației Europene a Liberului Schimb (AELS), Turcia, Croația,
Serbia, Muntenegru și fosta Republică iugoslavă a Macedoniei]. Rețeaua
Eurydice este coordonată de Agenția Executivă pentru Educație, Audiovizual și Cultură a UE.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu